حاجی رحیمی در گفت‌و گو با خبرگزاری دفاع مقدس:

خستگی ناپذیری شهید دین شعاری را در «معبر دوپازا» می توان دید

نویسنده کتاب "معبر دوپازا" گفت: " معبر دوپازا" زندگینامه داستانی از زندگی شهید محسن دین شعاری فرمانده گردان تخریب لشکر 27 محمد رسول الله (ص) را در بر می گیرد که در 14 فصل که به 14 معبر تعبیر شده از زبان سوم شخص نوشته شده است.
کد خبر: ۲۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴ - 11August 2014

خستگی ناپذیری شهید دین شعاری را در «معبر دوپازا» می توان دید

معصومه حاجی رحیمی، نویسنده کتاب "معبر دوپازا" در گفتو گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به این کتاب اظهار داشت: " معبر دوپازا" زندگینامه داستانی از زندگی شهید محسن دین شعاری فرمانده گردان تخریب لشکر 27 محمد رسول الله (ص) است که در 14 فصل که به 14 معبر تعبیر شده از زبان سوم شخص نوشته شده است.

وی افزود: تمام شهدا خاص بودند، اما شهید دین شعاری به لحاظ روحیه و شوخ طبعی در گردان تخریب مورد توجه و محبوبیت سایر رزمندگان قرار می گرفت.

حاجی رحیمی در ادامه با بیان ویژگی های شخصیتی این شهید تصریح کرد: در کنار این روحیه و شوخ طبعی، باید به سرسختی و خستگی ناپذثری وی هم اشاره شود. این کتاب را می توان تکمیل کننده کتاب "لبخندی به معبر آسمان" دانست که به صورت خاطرهوار نوشته شده است.

نویسنده کتاب "معبر دوپازا" با اشاره به علت نامگذاری کتاب، اذعان کرد: شهید دین شعاری برای کمک به خنثی سازی مینها همراه با نیروهای گردان تخریب وارد میدان مینی می شود که در معبر دوپازا قرار داشته است و در همانجا نیز بر اثر عمل کردن یکی از مینهای والمیری که زنگ زده بوده است به شهادت می رسد. به همین علت نام کتاب معبر دوپازا انتخاب شده است.

وی بیان کرد: برای جمع آوری اسناد به مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه محمدرسول الله(ص)  مراجعه کرده و برای تکمیل آن نیز با برادر شهید، سردار منصور رحیمی از فرماندهان گردان تخریب و سردار بیگدلی مصاحبه تکمیلی انجام شد.

حاجی رحیمی اطاعت از رهبری را از دیگر ویژگیهای شهید دین شعاری برشمرد و گفت: بسیار مطیع حضرت امام راحل بودند و همچنین مانند سایر رزمندگان لشکر 27 محمد رسول الله پای روضه های مرحوم کافی بزرگ شده بودند. همچنین وی از شخصیت شهید آیت الله دستغیب هم بسیار تاثیر پذیرفته بودند.

یادآور می شود کتاب "معبر دوپازا" نوشته معصومه حاجی رحیمی، در 14 فصل و در 180 صفحه نوشته شده است که به تازگی از سوی انتشارات بعثت 27 روانه بازار نشر شده است. عید قربان است، هشتمین نعمت، در پزشکی قانونی، چهارده ماه خدمت سربازی، ابتدای معبر گردان تخریب از جمله فصل هایی است که در کتاب آمده است. همچنین در انتهای کتاب از تصاویر و اسناد موجود استفاده شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها