عراقچی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

کنوانسیون اروپایی پاسخگوی چالش‌های سایبری نیست/ آماده همکاری برای تدوین سند جامع مقابله با جرایم سایبری هستیم

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: کنوانسیون‌های موجود در اروپا و... پاسخگوی چالش‌های امروز فضای سایبر نیستند.
کد خبر: ۲۴۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ - 29July 2017
کنوانسیون اروپا پاسخگوی چالش های فضای سایبر نیست/ ایران به دنبال تدوین سند جامعه در مجامع بین المللی است
«سید عباس عراقچی» معاون حقوقی و بین‌ المللی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، در خصوص برنامه‌ این وزارتخانه در راستای تدوین سندی برای هماهنگی کشورها در مبارزه با تروریسم سایبری اظهار داشت: جرایم سایبری یک پدیده جدید است، که در حقوق بین الملل در حال گسترش است و کشورها با فضای جدیدی روبه رو هستند و نوع جدیدی از جرایم و تهدیدات است.
 
وی با اشاره به اینکه فضای سایبر علاوه بر اینکه زندگی انسان‌ها را آسان کرده است، گفت: فضای سایبر در کنار خوبی‌هایی که برای جامعه بشری داشته، چالش‌های بسیاری را به همراه خود آورده است.
 
معاون حقوقی و بین‌ المللی وزارت امور خارجه افزود: از آن‌جایی که تهدیدات ناشی از فضای سایبر تهدیدات فرا منطقه‌ای هستند و فضای سایبر مرزی برای خود نمی‌شناسد؛ بنابراین بررسی و حل چالش‌ها و تهدیدات این فضا نیازمند همکاری‌های بین المللی است.
 
عراقچی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه کنوانسیونی جامع و بین المللی برای مقابله با این تهدیدات وجود ندارد و معتقدیم کنوانسیون‌های موجود در اروپا و... پاسخگوی چالش‌های امروز فضای سایبر نیستند؛ وزارت امور خارجه ایران در تلاش است با همکاری کشورها در مجامع بین المللی در راستای تدوین سند یک کنوانسیون جامع برای مقابله با جرایم سایبری اقدام کند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار