دفاع پرس از مهم‌ترین تحولات محور مقاومت گزارش می‌دهد؛

تبادل اسرا بین حزب‌الله و جبهه‌النصره/ پیشروی ارتش سوریه در شرق حمص

پیروزی حزب‌الله لبنان در آزادسازی ارتفاعات جرود عرسال و پیشروی ارتش سوریه در شرق استان حمص از مهم‌ترین عناوین اخبار تحولات میدانی محور مقاومت طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ - 30July 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، رزمندگان حزب‌الله لبنان طی نبردی که کمتر از 10 روز به طول انجامید، موفق به پاکسازی کامل ارتفاعات مرزی جرود عرسال در شمال شرق این کشور، همجوار با مرزهای سوریه، شدند.
 
نیروهای مقاومت اسلامی پس از این پیروزی، ضمن به نمایش درآوردن خودروهای نظامی به غنیمت گرفته شده از جبهه النصره، یادبودی برای شهیدان خود که در عملیات آزادسازی جرود عرسال به شهادت رسیدند، در این منطقه نصب کردند.
 
در راستای همین خبر، اندیشکده آمریکایی «سنچری» طی مطلبی به اهمیت نقش آزادسازی جرود عرسال و هم‌ردیف بودن آن با نبرد آزادسازی موصل اشاره و حزب‌الله را «مهم‌ترین عامل شکست تروریست‌های مخالف بشار اسد در سوریه» قلمداد کرد.
 
آزادسازی جرود عرسال/ تبادل اسرا بین حزب‌الله و جبهه النصره/ پیشروی ارتش سوریه در شرق حمص/ خطر گسترش تفکر تکفیری در جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه 
همچنین عملیات تبادل اسرای حزب‌الله لبنان در برابر تعدادی از کشته‌های جبهه‌النصره، که به دست رزمندگان اسلام افتاده بودند، دقایقی قبل آغاز شد.
 
در سوریه نیز ارتش این کشور با تنگ‌تر کردن حلقه محاصره به دور شهر «سخنه»، آخرین دژ مهم گروهک تروریستی داعش در استان حمص، در حال فراهم کردن شرایط برای آغاز عملیات آزادسازی این شهر و سپس تداوم نبرد به سمت نواحی غربی استان دیرالزور است.
 
همزمان با این پیشروی، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی به سوی شهر «حمیمه» منطقه مهمی در شرق استان حمص ادامه دادند که آزادسازی آن، راه را برای پیشروی ارتش سوریه به سمت شهر مرزی «البوکمال» در جنوب شرق استان دیرالزور در جوار مرز با عراق هموار می‌کند.
 
رسانه‌های بین‌المللی همچنین از ورود محموله‌ای بزرگ از تسلیحات پیشرفته از سوی ارتش روسیه برای ارتش سوریه در بندر «طرطوس» در شمال غرب این کشور خبر دادند.
 
همزمان با گسترش نبردهای داعش به جنوب شرق آسیا و نبردهای ارتش فیلیپین با نیروهای این گروهک تکفیری در شهر «ماراوی» در جنوب فیلیپین، فرمانده نیروهای آمریکایی در اقیانوسیه از داعش در کنار چین و کره‌شمالی به عنوان سه خطر مهم علیه آمریکا در شرق آسیا و اقیانوسیه خبر داد.
 
ژنرال «هری هریس» در این مورد گفت: «داعش در خاورمیانه شکست خورده است اما نیروهای آن در حال مهاجرت به شرق آسیا و اقیانوسیه هستند.» وی حوادث ماراوی را «هشداری برای کشورهای منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه» عنوان کرد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار