یادداشت/

استمرار روند افزایش قدرت دفاعی

معرفی امیر حاتمی به عنوان وزیر دفاع پیشنهادی و ارائه برنامه‌هایش به مجلس، نشان‌دهنده‌ استمرار روند رو به رشد قدرت دفاعی کشور در منطقه و در برابر مداخله‌گران فرامنطقه‌ای و رشد توان و تجهیزات دفاعی است.
کد خبر: ۲۵۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸ - 09August 2017
استمرار قدرت دفاعیگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس - محمدحسن جعفری؛ روز گذشته امیر سرتیپ «امیر حاتمی» پس از گمانه زنی‌های بسیار به عنوان وزیر دفاع پیشنهادی دولت دوازدهم توسط رئیس جمهور به مجلس معرفی شد. وی هم اکنون جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

امیر حاتمی، فرمانده‌ای ارتشی، مهربان، صبور، مقتدر و با پشتکار فراوان است؛ بسان دیگر فرماندهان ارتشی کشورمان. گرچه امیر حاتمی در 4 سال اخیر که در وزارت دفاع بوده و در سال‌های قبل از آن کمتر در رسانه‌ها دیده شده است اما اگر همراهی وی با سردار دهقان در سکانداری وزارت دفاع در دولت یازدهم نبود، بسیاری از دستاوردهای دفاعی حاصل نمی‌شد. ضمن اینکه ایشان ضرورت دیدند که در موضوعات مختلف، وزیر به اظهار سخن بپردازد.

آمار و ارقام نشان دهنده رشد تجهیزات دفاعی در حوزه‌های زمینی، دریایی و هوایی است. ضمن اینکه در سال‌های اخیر تعاملات بسیار خوبی با قدرت‌های نظامی شرق به وجود آمده است که با انتخاب امیر حاتمی و بنا بر برنامه‌‌ای که به مجلس ارائه کرده است، امید است این رشد ادامه و افزایش یابد.

با این حال لازم است که چند نکته را یادآور شد. نخست اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان شاهد تهدیدات منطقه‌ای از سوی گروهک‌های تروریستی و مداخله‌گران فرامنطقه‌ای است؛ لذا لازم است وزیر دفاع آینده بر تقویت قدرت بازدارندگی کشورمان تاکید داشته باشد تا امنیت همچون گذشته در کشور ما وجود داشته باشد.

دوم اینکه یکی از وظایف اصلی وزارت دفاع به عنوان نماینده دولت، پشتیبانی از نیروهای مسلح است که طی 4 سال گذشته و در دوران سردار دهقان با تامین نیازمندی‌های یگان‌های نیروهای مسلح و اظهار مواضع صحیح و به موقع، این اقدام صورت گرفت. وزارت دفاع به عنوان نماینده دولت باید از سایر توانمندی‌های ملی برای تقویت توان دفاعی کشور و نیروهای مسلح نیز بهره بگیرد.

سوم؛ تعامل با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه تجهیزات و فناوری‌های دفاعی کشور است که لازم است همگام با پیشرفت علم و فناوری در دنیا به تولید تجهیزات پرداخت و در لبه دانش دنیا حرکت کرد. امید است امیر حاتمی که خود چهره‌ای دانشگاهی است و کاملا به لزوم این امر واقف است، ارتباط با دانشگاه‌ها را توسعه ببخشد.

چهارمین نکته مربوط به اقتصاد مقاومتی است که در اقتصاد دفاع باید با بهره‌گیری از ضرورت‌های اقتصاد مقاومتی، متخصصان جوان کشور، منابع موجود در کشور و فرصت‌های محیطی به تولید قدرت دفاعی پرداخت.

و پنجم اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان باید نقش موثر و پویا در معادلات منطقه‌ای داشته باشد و با حمایت از ملت‌های مسلمان و آزاده به مهار سیاست‌های مداخله جویانه دولت آمریکا در منطقه بپردازد و همچنین خود را برای مقابله با تهدیدات جدید آماده کند.

امید است که وزیر پیشنهادی دفاع با کسب رای اعتماد بالا از مجلس شورای اسلامی بتواند با قدرت و با پشتیبانی ملت و نمایندگانش به توسعه قدرت دفاعی و امنیتی کشور بپردازد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها