دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

هلاکت 19 تروریست داعشی در سوریه/ تلاش آمریکا برای جایگزینی داعش با جبهه النصره

هلاکت 19 عضو داعش در عملیات‌ها و اظهارات وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر طرح آمریکا برای حمایت از جبهه النصره پس از شکست داعش، از مهم‌ترین تحولات 24 ساعت گذشته سوریه است.
کد خبر: ۲۵۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ - 12August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت اسلامی طی عملیات‌های اخیر خود، 19 تروریست داعشی را به هلاکت رساندند. «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان سوری، با پخش این خبر اعلام کرد که 11 تن از این تروریست‌ها در شرق استان حمص و هشت نفر دیگر نیز در دیگر جبهه‌های درگیری ارتش و متحدان آن با این گروهک در خاک سوریه کشته شدند.

هلاکت 19 تروریست داعشی/ تلاش آمریکا برای جایگزینی داعش با جبهه النصره 
در استان ادلب در شمال غرب سوریه نیز شب گذشته تظاهراتی علیه «هیئت تحریرالشام» در روستای «حاس» واقع در جنوب غرب این استان صورت گرفت. تظاهرکنندگان محلی در این تظاهرات خواهان خروج نیروهای وابسته به این گروهک هم‌پیمان «جبهه النصره» از منطقه حاس شدند.
 
تروریست‌ها در شرق سوریه همچنین یک منطقه غیرنظامی در ناحیه شمالی استان حمص را هدف حمله خمپاره‌ای و موشکی قرار دادند. طی این حمله یک غیرنظامی سوری شهید و 2 تن دیگر مجروح شدند. به گفته تلویزیون سوریه، این اتفاق در منطقه‌ای افتاد که بر اساس توافق ارتش سوریه و تروریست‌های مسلح، جزو مناطق تحت پوشش طرح «کاهش درگیری» محسوب می‌شد.
 
کردها و نیروهای داعش نیز همچنان در شهر رقه مشغول ادامه نبرد هستند. طی انفجار خودروی بمب‌گذاری شده که توسط نیروهای داعش بر سر راه یک یگان کرد در شهر رقه کار گذاشته شده بود، 9 نفر از شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» کشته شدند.
 
در عرصه بین‌الملل نیز «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه طی ملاقات با جوانان روس در استان «ولادیمیر» در شرق پایتخت این کشور، از طرح برخی طرف‌های بین‌المللی برای ادامه نبرد علیه حکومت بشار اسد در دوران پساداعش در سوریه خبر داد. طبق گفته‌های لاوروف، آمریکا به دنبال تقویت جبهه النصره هستند. وی خاطرنشان کرد: به یاد نمی‌آورم که ائتلاف بین‌المللی حمله‌ای نظیر آنچه علیه داعش انجام داد، علیه جبهه النصره در سوریه به اجرا درآورده باشد.

هلاکت 19 تروریست داعشی/ تلاش آمریکا برای جایگزینی داعش با جبهه النصره 
از سوی دیگر، «بن‌علی یلدریم» نخست‌وزیر ترکیه از اتخاذ تدابیر امنیتی در مرزهای مشترک این کشور با استان ادلب سوریه خبر داد. وی این خبر را یک روز پس از اظهارات وزیر گمرک ترکیه مبنی بر قاچاق غیرقانونی از طریق 150 کیلومتر مرز مشترک این کشور با استان ادلب سوریه، که تحت اشغال تروریست‌های وابسته یا نزدیک به «القاعده» قرار دارد، اعلام کرد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار