در مراسم رونمایی مستند «جنگ، دوربین، من» عنوان شد؛

اسلام زاده: «جنگ، دوربین، من» نسبت به آثار قبلی فلاح‌فر اثر موفقی است

اکران و رونمایی از فیلم مستند «جنگ، دوربین، من» با حضور «ساسان فلاح‌فر» کارگردان، «محسن اسلام‌زاده» کارشناس مستند برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ - 12August 2017
اسلام زاده: «جنگ، دوربین، من» نسبت به آثار قبلی فلاح‌فر اثر موفقی است/ فلاح فر این مستند علیه این هجمه دشمن ساخته شده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی و اکران فیلم «جنگ، دوربین، من» به کارگردانی «ساسان فلاح‌فر» با حضور کارگردان و «محسن اسلام‌زاده» فیلمساز حوزه مقاومت برگزار شد.

محسن اسلام‌زاده با اشاره به سختی فیلم‌برداری مناطق عملیاتی اظهار داشت: سابقا کار فیلم در حوزه مقاومت بسیار سخت بود، اما با آموزش، فیلمسازان وارد عرصه ساخت مستند شدند. ساخت فیلم در منطقه جنگی بسیار سخت است چون رزمندگان قبلا ضرورت این رسالت را درک نمی‌کردند. کارگردانان به مرور به پختگی رسیدند که ضبط این تصاویر به اندازه اسلحه دست گرفتن مهم است. این درک باعث شد تا که فیلمسازان شخصا وارد منطقه عملیاتی شده و فقط به ساخت فیلم فکر کنند.

وی در ادامه گفت: این فیلم نسبت به آثار قبلی فلاح‌فر اثر موفقی است. این فیلم توانسته تا حد زیادی فضای صحنه جنگ را منتقل کند. نریشن فیلم با اینکه حرفه‌ای نبود اما روی آن نشسته است.

اسلام زاده با اشاره به نقطه ضعف فیلم توضیح داد: در این فیلم کارگردان ما را به اوج رسانده است اما در انتها ما وارد منطقه آزاد شده نمی‌شویم در حالی که باید بیننده بداند این همه درگیری به کجا ختم خواهد شد.

ساسان فلاح‌فر با اشاره به ضرورت کار در این حوزه بیان داشت: ابزار رسانه‌ای غرب بسیار قوی است آنها همان وقتی که «حججی» را شهید کردند همان موقع هم فیلم آن را منتشر کردند. ما باید قوی کار کنیم تا این جبهه خالی نباشد. دوم اینکه لشکر فاطمیون خدمات زیادی ارائه کردند. ما با ملت افغانستان مشکلی نداریم و یکی هستیم. حضور در سوریه غبار را از چهره این ملت برداشت تا آنها را بهتر بشناسیم. در بحث مستند هم دیدیم که چه رنجی می‌کشیدند.

وی درباره ویژگی فیلم توضیح داد: برای اینکه فیلم اصالت خود را داشته باشد تصمیم گرفتیم که فیلمبردار هم‌زبان با خودشان باشد تا حالت واقعی‌تری داشته باشد. در حوزه رسانه نیز ما شهیدانی داشته‌ایم که دیده نشدند. این عزیزان نشانه‌ای از جهاد به تن دارند.

این مستندساز در ادامه بیان داشت: دشمن در حال اختلاف افکنی بین مردم ایران و افغانستان است تا پیوند این دو کشور را از بین ببرد. این مستند علیه این هجمه دشمن ساخته شده است.

وی با اشاره به نام فیلم گفت: اگر نام فیلم به لشکر فاطمیون اشاره داشت ممکن بود دافعه داشته باشد. چرا که نام‌های بسیاری با این رویکرد ساخته شده است. ما خواستیم نام فیلم هم به نوع نگاه ما ارتباط داشته باشد.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار