در مراسم رونمایی از مستند «نقاشی یک رویا» مطرح شد؛

توان لشکر فاطمیون همتراز با حزب الله لبنان است/ باید بیشتر به رزمندگان افغانستانی بپردازیم

ساسان فلاح‌فر با اشاره به اهمیت پرداختن به لشکر فاطمیون و نیروهای افغانستانی گفت: امروز قدرت نیروهای فاطمیون، همتراز با توان حزب الله لبنان است.
کد خبر: ۲۵۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ - 22August 2017
فاطمیون لشکری به قدرت حزب الله لبنان است/ باید بیشتر به رزمندگان افغانستانی بپردازیم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی و نقد مستند «نقاشی یک رویا» روایتی از زندگی یکی از رزمندگان لشکر فاطمیون، صبح امروز (سه شنبه 31 مرداد) با حضور «حجت الاسلام ساسان فلاح‌فر» تهیه کننده و کارگردان مستند در شبکه افق برگزار شد.

«حجت الاسلام فلاح فر» تهیه کننده و کارگردان این مستند درباره روند تولید این مستند اظهار داشت: روز آزادی اسیران لشکر فاطمیون در مشهد بودیم که از ماجرا مطلع شدیم. کارهای هماهنگی برای تصویربرداری انجام شد اما سوژه ها حفاظتی بودند و نمی شد تصویربرداری انجام داد.

وی گفت: ابتدا قصد داشتیم از چهار نفر از اسرا فیلم بگیریم اما سه تن از اسرا به محض آزادی، دوباره به سوریه بازگشتند و قرار شد از یکی از این رزمنده ها که بیشترین سختی را کشیده بود، مستند تولید کنیم. تحمل شکنجه های زیاد و وجود تصاویر زیادی از ایشان، دلیل انتخاب سوژه بود.

این مستندساز بیان کرد: صحبت های زیادی انجام دادیم و متوجه شدیم شخصیت اصلی مستند پیش از اعزام به سوریه اسیر اعتیاد نیز بوده است و همین مسئله به جذابیت کار اضافه کرد.

فلاح فر با تاکید بر نقش رزمندگان فاطمیون در منطقه اظهار داشت: بچه های لشکر فاطمیون امروز فرزندان خمینی هستند که تفکرات انقلاب اسلامی را صادر می کنند. انقلاب اسلامی امروز به دست افغانستانی هایی که فرزندان خمینی در سوریه و تمام جهان هستند، صادر می‌شود. امروز نیروهای فاطمیون نقش تعیین کننده ای در منطقه دارند؛ چون هرگاه با تکفیری ها جنگیده اند پیروز میدان بوده اند.

فلاح فر عنوان کرد: هیچ مردمی در جهان به اندازه مردم افغانستان باب جهاد ندارند. غربت جهاد و شهادت نیروهای افغانستانی به خاطر ندانم‌کاری‌هایی است که انگلیس مقصر آن است.

وی افزود: هنوز 100 سال نیست که افغانستان از ایران جدا شده و ما نمی دانیم این‌ها هم‌زبان و هم‌دین و همشهری ما هستند.

این کارگردان گفت: قصد داشتم یک مستند بلند درباره این رزمنده افغانستانی تولید کنم اما مشکلات جسمی ایشان باعث شد که نتوانیم پروسه تولید را طول بدهیم و زمان بیشتری را صرف کنیم.

وی درباره علت پرداختن به مسئله نیروهای افغانستانی در سوریه گفت: نیروهای افغانستانی به دلیل شخصیت های خاصی که دارند باید مورد توجه قرار گیرند. آزادسازی شهرهای مهم سوریه مدیون یک افغانستانی چاه‌کن به اسم «سید حکیم» است. نیروهای افغانستانی پتانسیلی به اندازه حزب الله لبنان دارند و ما از آن‌ها غافلیم.

فلاح فر درباره علت ورود به عرصه مستندسازی بیان کرد: مستندسازی یک راه برای تبلیغ دین است. ابتدای ورود به حوزه علمیه با فضای مستند و کلیپ سازی آشنا شدم. مدتی بعد با هیئت کار را جدی تر گرفتم و سپس در یک اردوی جهادی در خرمشهر مستندی تولید کردم و یک شهید مدافع حرم دستم را گرفت و وارد کار حرفه ای شدم. من درباره آن چیزی که مسئله شخصی ام باشد مستند تولید می کنم. اینکه امروزه خبرهای خوشی از سوریه می رسد یکی از پایه هایش همین نیروهای فاطمیون هستند.

«میر علا قلی» رزمنده لشکر فاطمیون نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: من بعد از اسارت مدتی به دلیل مصدومیت هایم خانه نشین بودم و سعی کرده ام فعالیت های فرهنگی را ادامه دهم تا بیهوده نباشم و تابلوهایی را از شهدای مدافع حرم نقاشی کنم.

وی گفت: زندگی من از کودکی در افغانستان شروع شد. ما برای زیارت حضرت امام رضا (ع) به ایران آمدیم که در ایران ساکن شدیم. کار و درآمد من از راه نقاشی و تابلوسازی بود که بعد از مدتی به رادیو رفتم.

این رزمنده لشکر فاطمیون عنوان کرد: ما برای دفاع از حرم در هر زمان و مکان هرگاه لازم باشد که شیعه در مقابل وهابیت ایستادگی کند، هستیم. دفاع از حرم اهل بیت یک وظیفه است که هر زمان لازم باشد، آماده هستیم.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها