دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

عملیات ارتش و مقاومت در 3 استان سوریه/ درگیری داعش و ارتش آزاد در درعا/ پیشروی کردها در رقه

تداوم همزمان عملیات ارتش سوریه در سه استان این کشور و سیطره کردها بر یکی دیگر از محلات شهر رقه از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ - 29August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی به عملیات‌های خود در استان‌های مختلف سوریه ادامه می‌دهند. طی 24 ساعت گذشته چندین عملیات توسط نیروهای محور مقاومت در استان‌های حمص، دیرالزور و درعا به اجرا درآمد که طی آن‌ها تلفات قابل توجهی به تروریست‌ها وارد شد.
 
ارتش سوریه موفق شد بر تعدادی از نقاط و ارتفاعات جدید در شرق شهر سخنه در شرق استان حمص مسلط شود. با این پیشروی، 5 کیلومتر دیگر از جاده سخنه- دیرالزور پاکسازی شد و فاصله ارتش سوریه با مرزهای استان دیرالزور به 32 کیلومتر کاهش پیدا کرد.
 
در ناحیه تحت کنترل ارتش سوریه در استان دیرالزور نیز یک واحد عملیاتی از نیروهای ارتش طی عملیاتی ویژه موفق به نفوذ به مواضع داعش در تپه «قریا» در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور شد.
 
این واحد عملیاتی پس از نابودی کامل تروریست‌های مستقر در این ناحیه و انهدام استحکامات آنان، تمام سلاح‌های به‌جامانده از تروریست‌های به هلاکت رسیده یا فراری را به غنیمت گرفت و بدون هیچ تلفاتی به محل آغاز عملیات بازگشت.
 
علاوه بر این، نیروی هوایی سوریه حملاتی را علیه تجمعات نیروهای داعش در اطراف مناطق «پانوراما»، «کارگری» و «خسارات» در شهر دیرالزور به اجرا درآورد.
 
عملیات ارتش و مقاومت در سه استان/ درگیری داعش و ارتش آزاد در درعا/ پیشروی کردها در رقه 
همچنین یک واحد از تروریست‌های تکفیری حاضر در شهرک «ناحته» در شمال غرب استان درعا در حال پیشروی به سمت منطقه «دور» در استان شمال غرب استان سویدا در کمین نیروهای ارتش سوریه گرفتار و تمام نیروهای آن زخمی شدند یا به هلاکت رسیدند.
 
در حومه غربی شهر درعا نیز نیروهای ارتش آزاد سوریه و داعش در مناطق «جلین»، «حیط»، «عدوان» و «بکار» با یکدیگر درگیر شدند.
 
در سوی دیگر میدان در شمال سوریه، درگیری‌ها همچنان میان نیروهای داعش و کردها در شهر رقه ادامه دارد. همزمان با اعلام سیطره کردها بر محله «منصوره» در شهر رقه، که توسط رسانه‌های نزدیک به «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام شد، تعدادی از محلات مرکز شهر رقه هدف حمله توپخانه‌ای کردها قرار گرفتند. طی این حمله توپخانه‌ای، 6 تن کشته شدند.
 
عملیات ارتش و مقاومت در سه استان/ درگیری داعش و ارتش آزاد در درعا/ پیشروی کردها در رقه 
در استان حماه در مرکز سوریه نیز مناطقی از شهر «محرده» در شمال غرب این استان هدف حمله موشکی تروریست‌های تکفیری قرار گرفت.
 
در زمینه تحولات بین‌الملل نیز وزارت دفاع روسیه با انتشار خبر 3 بار نقض آتش بس در استان‌های دمشق و قنیطره سوریه، اعلام کرد: «این اقدامات عموما به شکل تیراندازی پراکنده با سلاح‌های دستی و توسط جبهه النصره و داعش انجام شده است.»
 
وزارت دفاع روسیه همچنین با اشاره به پیوستن تعداد دیگری از شهرها و روستاها به طرح پایان اعمال مسلحانه، خاطرنشان کرد: «21 تن مواد غذایی از طریق چترنجات یا با کمک سازمان ملل به دست مردم شهر دیرالزور رسیده است.»
 
همچنین «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی در شهر «مینسک» پایتخت «بلاروس»، با اعلام حمایت این کشور از گفت‌وگوهای سوری- سوری در ژنو، بر اهمیت حفظ اتحاد سوریه تأکید کرد.
 
عملیات ارتش و مقاومت در سه استان/ درگیری داعش و ارتش آزاد در درعا/ پیشروی کردها در رقه 
وی با اشاره به نقش مصر در تلاش برای میانجی‌گری میان طرفین درگیر در سوریه بر اساس راهکار سازمان ملل، راه برون‌رفت از بحران‌های سیاسی موجود در منطقه را «تنها گفت‌وگو و اقدامات سیاسی و نه نظامی» توصیف کرد.
 
علاوه بر این، روز گذشته «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه با «حسین جابری انصاری» معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه در تهران دیدار و پیرامون تحولات اخیر سوریه گفت‌وگو کرد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار