فرهاد رهبر:

دشمنان در مقابل مدل دفاعی جمهوری اسلامی ایران زانو زده‌اند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بکارگیری الگوی دفاع مقدس توسط مقاومت اسلامی را عامل شکست دشمنان دانست و گفت: آن‌ها با وجود در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته، امروز در مقابل مدل دفاعی جمهوری اسلامی ایران زانو زده‌اند.
کد خبر: ۲۵۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ - 03September 2017
بکارگیری الگوی «دفاع مقدس» امروز ارتش‌های بزرگ دنیا را به زانو درآورده است
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «فرهاد رهبر» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز در نشست مشترک تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در دانشگاه‌‌ها با بیان اینکه ما باید تعریف جدیدی از دفاع مقدس داشته باشیم و زنده نگه‌داشتن فرهنگ دفاع مقدس را در دستور کار خودمان قرار دهیم، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) جنگ را یک نعمت الهی دانستند و مقام معظم رهبری نیز دفاع مقدس را موجب تثبیت انقلاب اسلامی برشمردند.

وی افزود: بکارگیری الگوی دفاع مقدس، امروز در دنیا، ارتش‌های بزرگ را به زانو درآورده است و دشمنان با وجود در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته، امروز در مقابل مدل دفاعی جمهوری اسلامی ایران زانو زده‌اند و اعتراف می‌کنند که در عرصه‌های نظامی خودشان را باخته‌اند.

رهبر با بیان اینکه امروز فقط داعش نیست که در سوریه و عراق می‌جنگد، خاطر نشان کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی در پشت پرده جنگ سوریه و عراق حضور دارند و می‌بینیم که امروز شرّ این جنگ به خودشان برگشته است.

وی خاطرنشان کرد: امروز عرصه جنگ در کشور، عرصه جنگ نظامی نیست؛ چون دشمنان فهمیده‌اند که از نظر نظامی نمی‌توانند مقابل ایران بایستند و اینکه می‌گفتند «گزینه نظامی روی میز است» نیز عملیات روانی بود و دروغی بیش نبود؛ اما در سایر عرصه‌ها به صورت جدی در حال طراحی عملیات هستند و ما به عنوان بسیجی، امروز اولین وظیفه‌مان این است که ابتدا دشمن را بشناسیم و به دیگران بشناسانیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: شناخت دشمن قطعاً باید به عنوان یک عنوانِ درسی در میان دیگر دروس دانشجویان قرار داده شود و در کرسی‌های آزاد اندیشی نیز باید شناخت دشمن را تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن از پیشرفت عملی ما هم نگران و هم عصبانی است، گفت: قطعاً یکی از طراحی‌های عملیاتی دشمن، توقف سرعت علمی ایران است که مقام معظم رهبری در فرمایشات‌شان نه تنها بر «پیشرفت»، بلکه بر «سرعت» حرکت علمی کشور توصیه کرده‌اند.

رهبر ادامه داد: دشمن برای اینکه سرعت پیشرفت ما را بگیرد، قصد دارد به لشکر علمی کشور، یعنی دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، در عرصه فرهنگی و سیاسی ضربه بزند. دشمن سعی می‌کند دانشگاه را سیاست زده کند تا دانشجو مأموریت اصلی خودش یعنی یشرفت علمی را فراموش کند.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم خود را در عرصه سیاسی تقویت کنیم، باید کرسی‌های آزاد اندیشی را در این عرصه تقویت کنیم و به دانشجو بگوییم که چگونه فکر کند و چگونه دشمن را بشناسد و برایش طراحی عملیات داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: از طرفی دیگر، دشمن سعی می‌کند که ولنگاری فرهنگی را، هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی ترویج بدهد، ما بسیجیان باید با تأسی از دفاع مقدس برای مقابله با دشمن یک مدل تعریف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه با آموزش دو واحد درسی «آشنایی با دفاع مقدس» در دانشگاه‌ها، نباید فکر کنیم که کار ما تمام شده است، افزود: فرمانده‌ای که در اتاق بماند، به درد خودش می‌خورد، فرمانده باید در صحنه باشد.

رهبر افزود: در عرصه‌های جدید و طراحی عملیاتی دشمن، باید حضور مقابله‌ای و جدی داشته باشیم. امروز بهترین دفاع حمله است؛ لذا باید با حمله کردن، دشمن را از عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خارج کنیم.

وی دغدغه امروز کشور را که دشمن روی آن هم طراحی عملیاتی می‌کند، عرصه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: امروز باید لباس رزم جهاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بر تن کنیم، امروز یکی از دغدغه‌های مردم، بیکاری است. ما بسیجیان باید طراحی عملیات کنیم تا ببینیم چگونه باید با طراحی عملیاتی دشمن در این عرصه مقابله کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ما در دفاع مقدس یک دشمن داشتیم که مشخص بود از کجا حمله می‌کند؛ اما امروز باید دشمن را شناسی کنیم و اهداف دشمن را در مقابله با جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بشناسیم.

انتهای پیام/ 113
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار