دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

بازتاب منطقه‌ای و جهانی شکست حصر دیرالزور/ نبرد خیابانی با تروریست‌های داعش در مناطق اشغالی شهر

در 24 ساعت گذشته خبر پایان محاصره شهر دیرالزور پس از 3 سال محاصره در رأس اخبار مربوط به تحولات سوریه قرار دارد.
کد خبر: ۲۵۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ - 06September 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، خبر پایان محاصره شهر راهبردی «دیرالزور» مرکز استانی مرزی به همین نام در شرق سوریه، به تیتر یک اخبار در بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شده است. این خبر واکنش‌های قابل توجهی از سوی شخصیت‌های بین‌المللی داشت.
 
«بشار اسد» رئیس‌جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح سوریه پس از دریافت خبر شکست محاصره دیرالزور، با فرماندهان لشکر 17 نیروی زمینی ارتش و تیپ 104 گارد ریاست‌جمهوری سوریه، که وظیفه دفاع از شهر دیرالزور در سال‌های محاصره را برعهده داشتند، تماس گرفت و شکست محاصره دیرالزور توسط نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی را به آنان تبریک گفت.
 
وی در این تماس تلفنی خطاب به نیروهای مدافع شهر دیرالزور در زمان محاصره گفت: «شما با پایداری در برابر خشن‌ترین گروهک تروریستی جهان ثابت کردید تا جایی که بتوانید به وظیفه خود عمل می‌کنید. به همین خاطر بر عهد خود [در دفاع از سوریه] باقی ماندید و تبدیل به بهترین الگو برای نسل‌های آینده این کشور شدید.»
 
بازتاب منطقه‌ای و جهانی شکست حصر دیرالزور/ نبرد خیابانی با تروریست‌های داعش در مناطق اشغالی شهر 
مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز جزو اولین کسانی بودند که پیروزی ارتش و مقاومت اسلامی در شکست حصر دیرالزور را تبریک گفتند. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی طی پیام‌های جداگانه‌ای با تبریک موفقیت ارتش و نیروهای مقاومت در این عملیات، بر اهمیت این پیروزی راهبردی در مبارزه با تروریسم و جریان‌های افراطی و تغییر موقعیت فعلی در منطقه تأکید کردند.
 
«ائتلاف نیروهای مقاومت فلسطین» که ائتلافی متشکل از جنبش‌های مقاومت در فلسطین است، با ارسال پیامی به رئیس‌جمهور و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و ارتش سوریه، شکست حصر 3 ساله شهر دیرالزور را تبریک گفت.
 
ائتلاف نیروهای مقاومت فلسطین در این پیام، پیروزی ارتش و نیروهای مقاومت اسلامی در شکست حصر دیرالزور را «سیلی سختی به صورت آمریکا، اسرائیل، رژیم سعودی و متحدان‌شان در منطقه» و «موضوعی مهم و اثرگذار برای ملت فلسطین» عنوان کرد.
 
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز با ارسال پیامی به بشار اسد، موفقیت در عملیات شکست حصر دیرالزور را به رئیس‌جمهور سوریه و ارتش‌های سوریه و روسیه، که در مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری می‌کنند، تبریک گفت.
 
بازتاب منطقه‌ای و جهانی شکست حصر دیرالزور/ نبرد خیابانی با تروریست‌های داعش در مناطق اشغالی شهر 
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه نیز با اعلام این خبر، پایان محاصره شهر دیرالزور توسط داعش را «یک پیروزی راهبردی بسیار مهم» توصیف کرد.
 
شبکه «‍‌سی‌ان‌ان» آمریکا نیز طی خبری فوری با اشاره به پیروزی نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی در شکست محاصره دیرالزور اعلام کرد: «با وجود نبرد و درگیری در شهر رقه، دیرالزور آخرین مکان مهم برای داعش در سوریه به حساب می‌آمد.»
 
همزمان با پیروزی نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی در دیرالزور، مردم سوریه نیز در استان‌های حلب و حسکه به جشن و شادی پرداختند. همچنین استاندار دیرالزور نیز از آمادگی کامل دفاتر دولتی در این شهر برای خدمات‌رسانی به مردم خبر داد.
 
با این حال، هنوز نبرد در دیرالزور ادامه دارد. نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی پس از عبور از مناطق غربی شهر، در مناطقی که تحت اشغال گروهک تروریستی داعش قرار دارد به نبرد خیابانی پرداختند. طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، این نبردها هم‌اکنون در جریان است و هدف از آن آزادسازی کامل مناطق اشغالی شهر دیرالزور و حومه آن از لوث تروریست‌های داعش است.
 
بازتاب منطقه‌ای و جهانی شکست حصر دیرالزور/ نبرد خیابانی با تروریست‌های داعش در مناطق اشغالی شهر 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها