یادداشت/ فرشته حاجی زاده

اسطوره‌ای که معنای مدافع حرم بودن را تشریح کرد

شهید محسن حججی، ، تو با سر دادنت معنای مدافع حرم بودن را برای بعضی ها تشریح کردی، حالا دیگر خیلی ها یادشان می ماند که عزت و سربلندی در حقارت و به دشمن تکیه کردن نیست.
کد خبر: ۲۵۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸ - 07September 2017
اسطوره‌ای که معنای مدافع حرم بودن را تشریح کرد

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس - فرشته حاجی زاده؛ شهید محسن حججی، شهیدی که این روزها نام و نشانش ورد زبان همگان شده و همه‌ی مردم به نوعی در گفته‌هایشان از او یاد می‌کنند و به قولی در زمانی که اسطوره ها را گم کردیم اسطوره‌ی این روزهایمان شده است.

شهیدی که یک اربعین مانده به محرم با شهادتش حال و هوای کشور را کربلایی و عاشورایی کرد.

شهیدی که زینب گونه ایستاد و در عمق نگاهش در لحظه‌ی اسارت چیزی جز زیبایی موج نمی‌زد.

شهیدی که مرگ را فقط و فقط با نگاهش در مقابل شمریان به بازی گرفت.

شهیدی که سر داد اما عزت و سربلندی را به جامعه‌ی ما بخشید.

در کنار حرم عقیله بنی هاشم و در کنار حسین ابن علی (ع) جنگید و اسیر شد و زخم تیغ را به دوش کشید و چنین سرانجامی قطعا اعتقادی عمیق می‌خواهد که بدون شک شهید محسن حججی داشت.

در واقع طوفانی به پا کرد که در تاریخ این ملت و این کشور ثبت می‌شود و هیچ گاه به فراموشی سپرده نمی شود؛ همان طور که شهدای دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشدند همان طور که دیگر شهدای مدافع حرم به فراموشی سپرده نشدند و نمی‌شوند.

تو اسطوره ی این روزهای ما شدی که یاد و خاطرات دیگر شهدا را نیز برایمان زنده کردی.

درک لحظه‌ی جنگیدنت، درک لحظه‌های دور از خانواده بودنت، درک لحظه‌های اسارتت درک لحظه‌ی سر بریدنت برای ما سخت است. ولی تو دل به معبودی سپردی که عاشقت شد و تو را چه زیبا برد.

شیطان صفتان سرت را بریدند تا بزرگ شوند اما غافل از اینکه تو با سر دادنت بزرگ و بزرگ‌تر شدی آنقدر بزرگ که تا سالهای زیاد اسطوره و الگوی فرزندانمان شدی.

آنقدر بزرگ شدی که هیچ گاه هیچکس رشادت‌هایت یادش نمی رود، تو با سردادنت نه اینکه فقط خودت بلکه یک ملت را سربلند کردی، تو با سر دادنت امنیت را به ارمغان آوردی، تو با سر دادنت معنای مدافع حرم بودن را برای بعضی ها تشریح کردی، حالا دیگر خیلی ها یادشان می ماند که عزت و سربلندی در حقارت و به دشمن تکیه کردن نیست.

خیلی وقت ها باید سر بدهی تا راهی را از سر بگیری و به بزرگی برسی.

یاد و خاطراتت گرامی باد ای اسطوره ی زیبای این روزهایمان .

 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار