در جریان بازدید فرماندهان ارشد از قرارگاه پدافند هوایی صورت گرفت؛

ضرورت استفاده از کلیه ظرفیت‌های پدافند هوایی برای خنثی‌سازی تهدیدات/ تاکید بر تقویت سامانه‌های پدافندی

فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشور پس از بازدید از قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا بر لزوم تقویت هر چه بیشتر این قرارگاه به عنوان خط مقدم مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن تاکید کردند.
کد خبر: ۲۵۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ - 09September 2017
بازدید فرماندهان ارشد از قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، هفته گذشته در حالی گذشت که قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا وارد دهمین سال تاسیس و تشکیل خود شد.

در این هفته سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، امیر «حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در سازمان تحقیقات و جهادخودکفایی قرارگاه پدافند هوایی در جریان آخرین دستاوردهای این قرارگاه در حوزه‌های مختلف راداری، موشکی، اطلاعاتی و شنودی و همچنین توان پهپادی این قرارگاه قرار گرفتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تغییر و تحولی که در سطح تهدیدات فرامنطقه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده و هنوز تهاجمات هوایی و موشکی جزو احتمالات هر چند اندک تجاوز به جمهوری اسلامی محسوب می‌شود؛ از چند سال پیش «پدافند هوایی» به عنوان اولویت اول نیروهای مسلح قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: طراحی و برنامه ریزی‌های زیادی جهت تولید سامانه‌های به‌روز انجام شده است تا بتوان با انواع تهدیدات منطقه‌ای مقابله کرد و برای جلوگیری از غافلگیری، مقابله و پیش‌دستی در برابر تهدیدات تاکنون هرگونه اقدام و برنامه‌ریزی انجام شده است.
 
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: اینکه پدافند هوایی در اولویت قرار دارد، جای خود را در اعتبارات، آموزش، نیروی انسانی، ساختار، سازمان و همچنین در سطح مدیران نیروهای مسلح پیدا کرده است.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بحمدالله قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) توانسته با در اختیار گرفتن توانایی‌های بالای پدافند هوایی در ارتش و سپاه، وحدت، همکاری و هم‌افزایی را به نمایش بگذارد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که عصر روز (سه‌شنبه 7 اردیبهشت) صورت گرفت، اظهار داشت: با توجه به اهمیت پدافند که به فرمایش فرمانده معظم کل قوا اولویت نیروهای مسلح است، تقویت پدافند هوایی جزو برنامه‌های وزارت دفاع در دوره جدید است.
 
وی افزود: ارتقای کمی و کیفی سامانه‌های پدافندی را در هر سه سطح ارتفاع پست، متوسط و بالا،  مدنظر قرار خواهیم داد.
 
امیر حاتمی تاکید کرد: با توجه به حجم نیازی که در ارتفاع پست وجود دارد، ان‌شاالله با تمرکز جدی‌تری در این حوزه اقدام خواهیم کرد.
 
وی همچنین در خصوص پرداخت بخشی از هزینه ترانزیتی هواپیماهای مسافربری که از آسمان ایران عبور می‌کنند به قرارگاه پدافند هوایی و مطرح شدن این موضوع در مجلس شورای اسلامی و اینکه توسط برخی از نهادها جلوی این پرداخت گرفته شده است، گفت: این موضوع کاملا درست است. کاری که پدافند هوایی برای تامین امنیت فضای کشور انجام می‌دهد، کار پرحجم و زیادی است که باید مورد مساعدت قرار گیرد؛ بنده نیز به نوبه خودم پیگیر این موضوع خواهم بود.

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش نیز دیگر فرمانده بازدید کننده از قرارگاه پدافند هوایی و آخرین دستاوردهای آن بود که ایشان نیز بر اولویت اول بودن و لزوم تقویت قرارگاه تاکید کردند.

سرلشکر باقری همچنین در جمع کارکنان قرارگاه پدافند هوایی اظهار داشت: مرزداری امروز معنای فراتری از گذشته داشته و تلاشگران عرصه پدافند هوایی جزو مهمترین مرزداران ایران هستند که هر روز به گونه‌ای با دشمن سر و کار دارند.

وی شبکه پدافند هوایی کشور را نماد وحدت، یکپارچگی، هماهنگی و هم افزایی ارتش و سپاه و مظهر بازدارندگی کشور قلمداد و تصریح کرد: عجز دشمن از تهاجم به دلیل قدرت بازدارندگی کشور است، در واقع با قاطعیت می‌توان گفت که سپر دفاعی ایران اسلامی، هم اکنون در نقطه‌ای از پیشرفت، استحکام و قابلیت برای واکنش‌های سریع، به موقع و موفق قرار دارد که امکان هرگونه تجاوز و تعرض جبهه دشمن را سلب کرده است.
 
همچنین این قرارگاه با استفاده از توان متخصصان داخلی و بکارگیری ظرفیت‌های داخلی توانسته است در حوزه مقابله با تهدیدات ناشی از موشک‌های بالستیک که نیازمند مدرنترین تجهیزات پدافندی روز دنیا است، توفیقات بزرگی دست یابد.

امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در این رابطه در گفت‌و‌گویی اختصاصی به خبرنگار ما گفت در رزمایش «دماوند» موشک برد بلند و با سرعت بالا را با موشک پدافندی مورد اصابت قرار دادیم که نشان دهنده توانمندی ما در انهدام موشک‌های بالستیک و برد بلند است.

وی افزود: ما در حال حاضر با رادارهای رزونانس قدرت کشف موشک‌های بالستیک را داریم و پس از کشف می‌توانیم به راحتی موشک‌ها را منهدم سازیم.
 
امیر اسماعیلی ادامه داد: اگر کسی بخواهد با موشک برد بلند بالستیک علیه ما اقدام کند، طبعا اقدامات بازدارنده با تمام ظرفیت علیه آن دشمن متجاوز صورت خواهد گرفت.

این قرارگاه که پس از نیروی زمینی مهمترین جایگاه سازمانی را در ارتش جمهوری اسلامی دارد تاکنون توانسته است افتخارات مهمی را در حوزه امنیت آسمان و تامین فضای کشور کسب کند.

امیر اسماعیلی در این رابطه می گوید در حوزه ترانزیت هوایی امروز بیش از 1400 فروند هواپیما در طول روز از فراز ایران اسلامی عبور می‌کنند، که مدیریت عبور و مرور مسالمت آمیز و رصدشان توسط قرارگاه پدافند هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری صورت می گیرد، که امنیت اقتصادی را نیز برای ما در پی دارد.

آنچه که از لسان فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در جریان بازدید از قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا جاری شده است، تاکید بر اولویت اول بودن قرارگاه و لزوم تقویت و بروز رسانی سامانه‌های پدافندی جهت مقابله با تهدیدات هوایی از سوی دشمن است.

به بیان فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، احتمال نبرد زمینی دشمن با جمهوری اسلامی اندک و با توجه به سرمایه‌گذاری دشمنان فرامنطقه‌ای در حوزه تجهیزاتی احتمال نبرد هوایی در صورت اشتباه محاسباتی دشمن در حمله به ایران اسلامی بیشتر است. لذا پدافند هوایی باید بطور دایمی تهدیدات را رصد کرده و سامانه‌های خود را متناسب با نوع تهدیدات ارتقا بخشد.

فرماندهان ارشد نیروهای مسلح همچنین عملکرد فعلی قرارگاه پدافند هوایی را در خنثی سازی تهدیدات و عدم تهاجم هوایی دشمن را ناشی از توان پدافندی کشور و قدرت پاسخگویی سایر نیروهای مسلح عنوان کردند و همچنین بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در این رابطه تاکید کردند. 
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار