«آن است شیوه حکومت» آخرین اثر «سیدمهدی شجاعی» رونمایی می‌شود

«آن است شیوه حکومت» تازه‌ترین اثر «سیدمهدی شجاعی» در فرهنگسرای رسانه رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۵۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ - 11September 2017
تازه‌ترین اثر سید مهدی شجاعی رونمایی می‌شود
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی کتاب «آن است شیوه حکومت» آخرین اثر سید مهدی شجاعی در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

این کتاب که تازه‌ترین اثر منتشر شده از شجاعی به شمار می‌رود شامل ترجمه وی از نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر در نهج‌البلاغه است. همچنین شجاعی بر این ترجمه،  مقدمه‌ای نوشته است که برخی از مهمترین رویکردها و دیدگاه‌ها به حکومت و حکمرانی در فلسفه اسلامی را شرح می‌دهد.

در بخشی از این مقدمه می‌خوانیم:

«از آغاز نوبت پیامبر خاتم سرنوشت مطلوب دین اسلام و تکلیف مردم جهان پس از ارتحال پیامبر تا آخرالزمان توسط خداوند متعال، قرآن کریم و خود پیامبر اکرم تعیین و تبیین شده بود.  

آن مسیری که خداوند متعال و به تبع او رسولش، برای امت پس از پیامبر و مردم جهان مقرر فرموده و مطلوب شمره بودند، حفظ و تداوم هویت و ماهیت رسالت در بستر وصایت و امامت بود و بیان این تکلیف از این شفاف‌تر  و صریح‌تر ممکن نبود که خداوند در روزهای پایانی حیات زمینی پیامبر، موکدا به او فرمان دهد که: «برسان به مردم آن فرمان را که ما به تو وحی کرده‌ایم و اگر نکنی و نرسانی، رسالتت را به انجام نرسانده‌ای.»

در این نشست که سه‌شنبه ۲۱ شهریور ماه، ساعت ۱۵ برگزار می‌شود، احمد مسجدجامعی، علی درستکار و سید مهدی شجاعی حضور می‌یابند.

فرهنگسرای رسانه در خیابان پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان ناطق نوری واقع شده و ورود برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار