سردار منفرد:

90 درصد جرائم مربوط به «سرقت» است

جانشین پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه حدود 90 درصد از جرائم در کل کشور به موضوع «سرقت» ارتباط پیدا می‌کند، گفت: افسران مبارزه با سرقت در ایجاد احساس امنیت برای مردم نقش تاثیرگذاری دارند.
کد خبر: ۲۵۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ - 11September 2017
90درصد جرائم به موضوع سرقت ارتباط دارد/ نقش بی بدیل افسران مبارزه با سرقت در احساس امنیت مردم
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «مسعود منفرد» جانشین پلیس آگاهی ناجا در اختتامیه دوره آموزشی «افسران پی‌جوی سرقت» پلیس آگاهی سراسر کشور، اظهار داشت: پلیس آگاهی در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده که مدام نیاز به رشد، شکوفایی و آموزش دارد تا با بکارگیری آن ماموریت‌هایش را ارتقاء بخشد.

وی افزود: مجتمع آموزشی این پلیس اکثر ماه‌های سال به طور مستمر و با درخواست معاونان و رده‌های مختلف، دوره‌هایی را با حضور اساتید برجسته برون و درون سازمانی برگزار می‌کند که بسیار اثربخش است.

جانشین پلیس آگاهی ناجا گفت: بیش از 90 درصد از جرائم سراسر کشور از جزئی‌ترین تا مهمترین آن که شامل سرقت‌های مسلحانه و ... می‌شود به موضوع سرقت ارتباط پیدا می‌کند.

سردار منفرد افزود: نقش افسران پی‌جوی سرقت در سراسر کشور بسیار با اهمیت است؛ چرا که پیشگیری، کنترل و مبارزه با سرقت در ایجاد احساس امنیت مردم تاثیر بسزایی دارد.

وی خطاب به کارآگاهان پلیس به نقش مستقیم آنها در ایجاد آرامش روح و روان مردم اشاره و تصریح کرد: معلمی که صبح متوجه می‌شود وسیله او را به سرقت برده‌اند، بدون شک با تاثیر این موضوع در افکارش و همچنین احساس ناامنی، برخوردی که با دانش آموزان خواهد داشت، مناسب نخواهد بود و قادر به تدریس خوب نیست.

این مقام ارشد انتظامی مبارزه با سرقت را اولویت ماموریت‌های پلیس آگاهی عنوان و بیان کرد: در این اولویت‌بندی قرار شد با سعی و تلاش بتوانیم 10 درصد از جرم سرقت را کاهش دهیم که این اتفاق بدون جدیت، خلاقیت و دقت نظر شما در این بخش امکان پذیر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی ضمن راه‌اندازی قرارگاه سرقت برای کنترل بیشتر این موضوع، همه مجموعه‌های پلیس را درگیر آن کرد که پس از سه سال توانسته‌ایم سرقت را در کشور کنترل کنیم.

سردار منفرد با بيان اينکه از برگزاری کلاس‌های آموزشی تا پی جويی و کشف پرونده هدف ما کسب رضايت مردم و افزایش احساس امنيت است، گفت: ایده‌آل ما در تمامی ماموريت‌ها، کاهش جرم است که اين مهم با نيروی کارآمد و کاردان تحقق می‌يابد.

وی به تلاش و سختی کار ماموران در ماموریت‌های پلیس‌های مبارزه با سرقت اشاره کرد و گفت: اشراف اطلاعاتی و تسلط افسران پی‌جوی سرقت و همچنین اظهار نظرهای کامل و بی‌نقص آن‌ها برای حکم قطعی قاضی در به نتیجه رسیدن پرونده از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سردار منفرد با بیان اینکه ماموران باید به جز تکلیف قانونی به تکالیف شرعی خود در ماموریت‌هایشان اهمیت دهند، گفت: همه شما در جزئیات و تصمیم‌گیری‌های کلان نقش موثری دارید.

جانشین پلیس آگاهی ناجا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مالباخته باید به مال خود برسد، افزود: شما عزیزان نقش مهمی در دقت، ثبت و ضبط اموال مالباخته و همچنین تسریع در بازگرداندن آن به صاحب اصلی دارید؛ تمام تلاش خود را برای استرداد اموال مسروقه به مردم داشته باشید.

این مقام ارشد انتظامی به رعایت حقوق شهروندی، برخورد حرفه‌ای و دوستانه با مردم از سوی ماموران پلیس تاکید کرد و ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و رفتار مناسب حتی با سارقانی که برای بازرسی و تحقیقات در اختیار ماموران قرار می‌گیرند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به تجسس‌ها، مظنون‌گيری و هدفمند بودن گشت‌ها اشاره کرد و گفت: دقت نظر و قاطعيت ماموران وظيفه شناس در حين خدمت بايد به شکلی باشد که سارقان را از ارتکاب به سرقت باز دارد.

جانشین پلیس آگاهی ناجا به موضوع نظارت بر نگهبان‌های محله، آموزش و تعامل با آن‌ها تاکید کرد و گفت: هیچ تجهیزاتی جای یک ذهن خلاق و فعال را در ماموریت‌ها نمی‌گیرد.

سردار منفرد در خاتمه گفت: چقدر خوب است افسران ما با به تحریر آوردن تجربیات خود بر روی کاغذ، آن را در اختیار دیگران قرار دهند تا ماموران ضمن خلاقیت، در میدان عمل بتوانند در کشف جرم و موضوعات مربوط به آن بهره برداری کنند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار