طرح رژیم صهیونیستی برای تخلیه دو شهر در شمال و جنوب اراضی اشغالی از ترس موشک‌های مقاومت

تل‌آویو به دلیل نگرانی از حملات موشکی حزب‌الله لبنان و گروه‌های فلسطینی، طرحی را برای تخلیه شهرک‌های موجود در مناطق شمالی و جنوبی هم‌مرز با غزه و لبنان آماده کرده است تا در صورت آغاز هر‌گونه درگیری جدیدی میان ارتش این رژیم و گروه‌های فلسطینی در غزه و یا شروع جنگی میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان آن را اجرایی کند.
کد خبر: ۲۵۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ - 11September 2017
طرح رژیم صهیونیستی برای تخلیه دو شهر در شمال و جنوب اراضی اشغالی از ترس موشک‌های مقاومت
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «اودی سیگال» کارشناس مسایل سیاسی به نقل قول از برخی منابع امنیتی و سیاسی عالی‌رتبه در تل‌آویو گفت: طرح مذکور بخشی از تجربیات و نتایجی است که در مراکز تصمیم‌گیرنده در اسرائیل در پی عملیات جرف الصامد و جنگ دوم لبنان حاصل شده است.

به گفته این منابع، طرح مذکور که «میلونیت» نام دارد و شامل تخلیه فوری بیش از ۲۰ هزار سکنه مجتمع‌های نزدیک به مرزهای شمالی و جنوبی می‌شود. این طرح جهت اجرا در صورت بالا گرفتن تنش‌ها در دو جبهه شمالی و جنوبی به کمیته وزارتی ارائه شده است.

طبق این طرح، برای هر شهرکی در اراضی اشغالی که تخلیه خواهد شد، یک شهرک ساخته شده تا زمانی که جنگ پایان یابد شهرک‌نشین‌ها در آنجا اقامت کنند، علاوه بر این ساکنان شهرک‌هایی که احتمال دارد با آغاز درگیری‌ها دستور تخلیه آنها صادر شود، یک مانور تخلیه را اجرا کردند.

آنچه امروز (دوشنبه) در روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت چاپ شده، نشان می‌دهد که تصمیم گیرندگان در اسرائیل تا چه میزان از جنگ سوم لبنان هراسان و نگران هستند.

الکس فیشمن، یک تحلیلگر مسایل نظامی به نقل از منابعی بسیار آگاه گفت: اسرائیل برای اولین بار در تاریخش تصمیم گرفت در صورت آغاز درگیری‌های جدید در مرزهای شمالی و یا جنوبی، دو شهرک کریات شمونه در شمال و سدروت در جنوب تخلیه شوند.

به گفته این منابع، فرماندهان ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی از حملات موشکی شدید علیه این دو شهر که بیش از ۵۰ هزار شهرک‌نشین در آنها اقامت دارند و هدف قرار گرفتن خانه‌ها و پناهگاه‌های موجود در آنها به شدت نگرانند.

منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار