روایتی خواندنی از شهید شفیع‌زاده؛

موقعیتی که 2 مرتبه بین نیروهای خودی و دشمن جابجا شد

«به علت طولانی شدن غیبتم میان همرزمان شایعه شهادت یا اسارتم پخش شده بود. همزمان با دیدن من، در حالی که تعجب کرده بودند، گفتند که ما فکر می‌کردیم شهید یا اسیر شده‌ای. وقتی محل خوابم را نشان دادم، ادامه دادند: این محل که شما نشان دادید. دو مرتبه بین نیروهای خودی و دشمن جابجا شد.»
کد خبر: ۲۵۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ - 12September 2017

خوابیدن در صحنه نبرد که منجر به وقایعی شدگروه حماسه و جهاد دفاع پرس: «علیرضا حرافی» از نیروهای توپخانه سپاه پاسداران خاطره‌ای از شهید «حسن شفیع‌زاده» فرمانده توپخانه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس روایت کرد که در ادامه می‌خوانید:

روزی شهید شفیع‌زاده برای من روایت کرد که پس از عملیات آزادسازی خرمشهر چندین روز نبرد شدیدی در جریان بود. حدود دو شبانه روز نخوابیده بودم. از شدت خستگی حین عملیات، داخل نفربر منهدم شده‌ای رفتم تا کمی استراحت کنم. در این حین خوابم می‌بَرد. چند ساعتی آن‌جا خوابیدم. با صدای رزمندگان خودی، توپ و خمپاره بیدار و از نفربر خارج شدم.

به علت طولانی شدن غیبتم میان همرزمان شایعه شهادت یا اسارتم پخش شده بود. همزمان با دیدن من، در‌حالی‌که تعجب کرده بودند، گفتند که ما فکر می‌کردیم شهید یا اسیر شده‌ای. وقتی محل خوابم را نشان دادم، ادامه دادند: «این محل که تو نشان دادی. دو مرتبه بین نیروهای خودی و دشمن جابجا شد.»

خوشبختانه شهید شفیع‌زاده در زمانی بیدار شده بود که منطقه عملیاتی در دست نیروهای خودی بود.

شهید «حسن شفیع زاده» در 8 اردیبهشت ماه 66 در منطقه عملیاتی کربلای 10 در شمالغرب (منطقه عمومی ماووت) در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، خودروی وی مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرا گرفت و به آرزوی دیرینه خود نایل شد و به دیدار معشوق شتافت.

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار