دیدار جمعی از مسئولان سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس با مادر شهیدان سارخی

جمعی از مسئولان سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با مادر شهیدان مهدی و علیرضا سارخی دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۲۵۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ - 12September 2017

دیدار جمعی از مسئولان سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس با مادر شهیدان شاوخیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «شهناز اشکیان» مدیر استان‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و جمعی از مسئولان سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در سفر به شهرستان نکاء، در منطقه هزار جریب واقع در دهستان استخرپشت روستای درم، با مادر شهیدان مهدی و علی اصغر سارخی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار مادر شهیدان سارخی ضمن بیان خاطراتی از فرزندان شهیدش به تشریح فعالیت‌های خود در دوران دفاع مقدس پرداخت.

شهناز اشکیان نیز ضمن تجلیل از مقام شامخ خانواده‌های شهدا به ویژه صبر زینبی مادر گرانقدر شهدا، آنان را الگوهای‌ واقعی در جهت تربیت نسل متدین و خدا جو خواند و اعلام داشت: شیوه تربیتی شما مادران باید برای دختران امروز و مادران آینده سرمشق شود.

در این سفر همچنین مدیر استان‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به دیدار خانواده آزاده سرافراز دوران دفاع مقدسی که 10 سال در اسارت حزب بعث عراق بود رفت و از همسر ایثارگرش که هر دو کلیه‌اش را از دست داده و در بستر بیماری بسر می‌برد، عیادت کرد.

مادر شهیدان سارخی، اشتیاق خود از اعزام فرزندانش به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را وصف ناشدنی اعلام کرد و گفت: تا قبل از شروع جنگ تحمیلی پسرانم فعالیت‌های کشاورزی را انجام می‌دادند؛ اما حضور افتخارآفرین عزیزانم در جبهه، با وجود آنکه زحمات ما در نبود پسرها چندین برابر شد؛ اما خودم، در کاشت و برداشت محصولات مشارکت داشتم.

وی اضافه کرد: در آن زمان برداشت ما برکات خاصی پیدا کرده بود و محصولات ما چندین برابر شد و ما بیشتر تولیدات کشاورزی خود را که شامل برنج، جو، گندم و ... بود، برای رزمندگان می‌فرستادیم.

مادر شهیدان سارخی افزود: وقتی مهدی و اصغر به مرخصی می‌آمدند و در روستا اقدام به جمع آوری اقلام مورد نیاز جبهه مثل پتو، بخاری، ملحفه و... می‌کردند، شادی معنوی من دو چندان می‌شد و از اینکه فرزندانم در مسیر معنویت و ولایت قدم گذاشتند، احساس غرور می‌کردم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها