حماس آمادگی خود را برای انجام مذاکرات با فتح در قاهره اعلام کرد

جنبش حماس با اشاره به دیدار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با رئیس سازمان اطلاعات مصر آمادگی خود را برای انجام مذاکره با جنبش فتح در قاهره اعلام کرد.
کد خبر: ۲۵۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ - 12September 2017
حماس آمادگی خود را برای انجام مذاکرات با فتح در قاهره اعلام کردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که اسماعیل هنیه،‌ رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار بر اهتمام جنبش حماس به امنیت و آرامش جمهوری عربی مصر و جلوگیری از استفاده از غزه برای ضربه زدن به امنیت این کشور تاکید کرد.
 
هیئت حماس که شامل اعضای دفتر سیاسی این جنبش در داخل و خارج از فلسطین است در این دیدار همچنین به نمایندگی از ملت فلسطین از تلاش‌های مصر برای کاهش درد و رنج فلسطینیان قدردانی و بر نقش تاریخی مصر در حمایت از مساله فلسطین تاکید کرد.
 
هیئت جنبش حماس همچنین بر آمادگی این جنبش برای برگزاری نشست‌های مذاکرات ملی با جنبش فتح در قاهره به منظور امضای توافق آشتی و تعیین راه‌های اجرای آن تاکید و اعلام کرد که این جنبش آماده انحلال کمیته اداری و فراهم کردن فرصت فعالیت دولت وفاق ملی در غزه و نیز شرایط برگزاری انتخابات است.
 
این هیئت خاطرنشان کرد که پس از این مساله باید کنفرانس بزرگی با حضور تمامی گروه‌های فلسطینی در قاهره برگزار شود تا زمینه تشکیل دولت وحدت ملی که به مسؤولیت‌هایش در قبال ملت فلسطین در کرانه باختری، غزه و قدس عمل کند، فراهم شود.
 
منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها