در آستانه هفته دفاع مقدس در ایلام برگزار می‌شود؛

رونمایی از کتاب «نامه‌رسان» با حضور مرتضی سرهنگی

کتاب «نامه‌رسان» شامل خاطرات آزاده «محمود منصوری» که به قلم ساسان ناطق گردآوری شده است، با حضور مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در ایلام رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۵۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ - 12September 2017
رونمایی از کتاب «نامه‌رسان» با حضور مرتضی سرهنگی
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم  رونمایی از کتاب «نامه‌رسان» خاطرات آزاده دفاع مقدس «محمود منصوری» یکشنبه 26 شهریور با حضور و سخنرانی مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، عبدالحمید قره‌داغی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر و دیگر مسئولان شهر ایلام برگزار می‌شود.
 
کتاب «نامه‌رسان» که در 20 فصل تنظیم شده، به خاطرات منصوری از زمان پیش از دفاع مقدس تا دوره اسارت می‌پردازد. نویسنده در معرفی کتاب و ارزش آن در مقدمه می‌نویسد: «محمود منصوری پستچی بود؛ اما به جبهه رفت و اسفند 1366 پس از زخمی شدن در عملیات والفجر 10، به اسارت عراقی‌ها درآمد. قرار بود سال‌ها پیشتر خاطراتش مهمانِ خانه پستچی‌ها و مردم ایران شود؛ فرهاد شاهمرادیان در ایلام با او مصاحبه کرده، خسرو عباسی آن را در کرج به‌روی کاغذ آورده بود؛ اما انتشار کتاب اتفاق نیفتاد تا اینکه کار اواسط 1393 به دستم رسید.
 
برای ارائه تصویری شفاف از زندگی و آنچه بر او گذشته بود، باید با او به گفت‌وگو می‌نشستم تا اطلاعات بیشتری به دست آورم. این نیاز باعث شد او یک بار دیگر به گذشته برگردد و در پاسخ به سؤال‌هایم، به رنج‌های سالیان نه‌چندان دورش ــ‌ در پس سیم‌خاردارهای اردوگاه دشمن ــ فکر کند.
 
مرور خاطرات گذشته هرچند درد و داغ را تازه می‌کرد؛ اما او به صبوری روزها و ماه‌هایی که در اسارت پشت سر گذاشته بود، در چند دیدار روبه‌رویم نشست و نه از جنگ، که در مورد انسان‌های جنگ حرف زدیم؛ انسان‌هایی که شاید عادی و معمولی بودند اما در ماه‌ها و سال‌های سخت جنگ، آبدیده و بزرگ شدند.
 
مراسم رونمایی از کتاب «نامه‌رسان» روز یکشنبه بیست و ششم شهریورماه ساعت 17 در حوزه هنری ایلام برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار