مفتی شرعی هیئت تحریرالشام از این گروه تروریستی قهر کرد

عبدالله المحیسنی و مصلح العلیانی از شاخص‌ترین مفتی‌های شرعی گروه تروریستی تکفیری هیئت تحریرالشام بزرگ‌ترین تشکیلات وابسته به القاعده در سوریه با منتشر کردن بیانیه‌ای به صورت رسمی کناره‌گیری خود از هیئت تحریرالشام را اعلام کردند.
کد خبر: ۲۵۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ - 12September 2017
مفتی شرعی هیئت تحریر الشام از این گروه تروریستی قهر کرد!به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، عبدالله‌المحیسنی و مصلح العلیانی، از شاخص‌ترین مفتی‌های شرعی گروه تروریستی تکفیری هیئت تحریر‌الشام بزرگ‌ترین تشکیلات وابسته به القاعده در سوریه با منتشر کردن بیانیه‌ای به صورت رسمی کناره‌‌گیری خود از هیئت تحریر‌الشام را اعلام کردند.

علت اصلی کناره‌گیری این دو مفتی تروریست به انتشار یک نوار صوتی برمی‌گردد که در آن مسئولین اصلی نظامی و امنیتی تحریر الشام با توهین به مفتی‌های شرعی تشکیلات، آن‌ها را «مأموران توجیه» خواندند.

آن‌ها به صراحت عنوان کردند که کارکرد اصلی مفتی‌های تشکیلات باید «تراشیدن توجیه» یا «ساختن استدلال شرعی» برای راهبردها و تاکتیک‌هایی باشد که مسئولین نظامی و امنیتی تشخیص می‌دهند، در این نوار به صراحت گفته شد مفتی‌های شرعی نباید با اوامر و تشخیص‌های مسئولین نظامی و امنیتی مخالفت کنند.

در این نوار صوتی مشخصا از دو نفر صحبت شده بود که یکی از آن‌ها عبدالله‌المحیسنی رهبر سابق جیش‌الفتح و یکی از سرشناس‌ترین تروریست‌های حاضر در سوریه بود.

منبع: اویس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار