اسرائیل سودای اشغال بخش‌هایی از لبنان را دارد

یک افسر بلندپایه ارتش اسرائیل از برنامه‌های تل‌آویو در صورت وقوع جنگ جدید با حزب الله، پرده برداشت. وی تصریح کرد، اگر جنگ شود، تل‌آویو بخش‌هایی از خاک لبنان را مجددا اشغال می‌کند.
کد خبر: ۲۵۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ - 12September 2017
اسرائیل سودای اشغال بخش‌هایی از لبنان را داردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، یک افسر عالی رتبه اسرائیلی در گفت‌وگویی اعلام کرد: نیروهای تیپ ۳۱۹ اسرائیل که بیشتر آنها از سربازان ذخیره هستند به آموزش‌های خود برای مقابله با حزب الله در بزرگترین آموزشی که ارتش اسرائیل از ۲۰ سال پیش برگزار می‌کند، ادامه می‌دهند.

 این افسر اسرائیلی بدون آنکه نامش را فاش کندگفت: در هفته پایانی از این آموزش، با تکیه بر اطلاعاتی که اسرائیل طی نظارت بر عملیات حزب الله در سوریه به دست آورده، سربازان این رژیم از مرحله رزمایش‌های دفاعی وارد مرحله پیاده‌سازی عملیات هجومی شده‌اند.

افسری که در این آموزش‌ها شرکت کرده، افزود: اسرائیل آماده اشغال بخش‌هایی از خاک جنوب لبنان است، اما این اشغالگری مدت طولانی ادامه نخواهد داشت.

وی افزود، هدف از این اشغالگری این است که از طریق تخریب امکانات حزب الله و زیرساخت‌های آن در جنوب لبنان به درگیری مسلحانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن پایان دهد.

پس از اشغالگری چندین ساله اسرائیل در نوار مرزی لبنان به مساحت ۴۰۰ میلی متر مربعی، به بهانه منع وقوع هرگونه حملات به مناطق و زمین‌های کشاورزی شمال اسرائیل، سرانجام این رژیم در سال ۲۰۰۰، از جنوب لبنان عقب نشینی کرد.

فرمانده گردان شرکت کننده در این آموزش‌ها اظهار داشت: حزب الله حتی اگر تانک هم نداشته باشد، یک ارتش است. او ایدئولوژی و منش یک ارتش را دارد.

این مقام نظامی ادامه داد: آنچه که باعث هراس اسرائیل در صورت وقوع درگیری مسلحانه جدید می‌شود این است که حزب الله روزانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ موشک به سمت مناطق اسرائیلی شلیک کند و تا آخرین روز درگیری با شیوه خود به حملاتش ادامه دهد.

اما افسری که در این گفتگو شرکت کرده معتقد است، حزب الله به هیچ وجه نمی‌تواند خاک اسرائیل را اشغال کند.

منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار