سردار علاماتی خبر داد؛

راه‌اندازی کتابخانه مجازی در پایگاه کتابخانه ملی/ جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس یکی از راه‌های جلوگیری از تحریف آن است

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مراقبت از فرهنگ دفاع مقدس در برابر تحریف، گفت: جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس یکی از راه‌های جلوگیری از تحریف آن است.
کد خبر: ۲۵۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ - 12September 2017
جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس موجب جلوگیری از تحریف آن خواهد شد/ بسیاری از مطلب دفاع مقدس در سینه رزمندگان مانده است
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم اختتامیه همایش 2 روزه مدیران و کارشناسان اسناد و مدارک دفاع مقدس، بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه 21 شهریورماه) در دانشگاه علوم انتظامی ناجا (امین) برگزار شد.
 
سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در این مراسم، با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، یک سند راهبردی را برای برنامه‌های ششم و هفتم توسعه خود پیش‌بینی‌ کرده است، اظهار داشت: برای این کار باید مرجعیت داشته باشیم و مطالبات مخاطبان خاص و عام را پاسخ بدهیم.
 
وی افزود: مسئولیت ما در مرحله اول، حفظ و نگهداری اسناد دفاع مقدس با روش‌های یکنواخت و هماهنگ در سراسر کشور است.
 
 سردار علاماتی نگه‌داری و پردازش اسناد دفاع مقدس را وظیفه دوم مدیران و کارشناسان سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: اگر این اسناد جمع‌آوری و مورد پردازش قرار بگیرد، در اختیاران متولیان فرهنگی و بهره‌برداران قرار خواهد گرفت و موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد که پایه و اساس آن همین اسناد دفاع مقدس است.
 
وی با تأکید بر لزوم ثبت و ضبط هدفمند تاریخ شفاهی دفاع مقدس بیان داشت: بسیاری از مطالب دفاع مقدس در سینه رزمندگان مانده است که باید آن‌ها را ثبت و ضبط حداکثری کنیم تا این آثار ماندگار شود.
 
سردار علاماتی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مراقبت از فرهنگ دفاع مقدس در برابر تحریف، افزود: جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس یکی از راه‌های جلوگیری از تحریف آن است.
 
رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سیاست ما در موضوع «کتاب» دیجیتال‌سازی و راه‌اندازی کتابخانه مجازی است که در همین راستا این درگاه در پایگاه کتابخانه ملی راه‌اندازی شده است.
 
خاطرنشان می‌شود که در پایان این مراسم، چهار نفر از برگزیدگان این همایش دو روزه مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
انتهای پیام/ 113
نظر شما
پربیننده ها