شمخانی در جمع خبرنگاران:

برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان موجب تشدید اختلاف نظرها می‌شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: برگزاری همه پرسی می‌تواند موجب تشدید اختلاف نظرهای موجود میان احزاب و گروه‌های کردی شود.
کد خبر: ۲۵۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ - 12September 2017
برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان موجب تشدید اختلاف نظرها می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (سه‌شنبه 21 شهریور) در حاشیه بیست‌ و‌ هشتمین محفل اُنس پیشکسوتان جهاد و شهادت در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص دستاوردهای اخیر محور مقاومت در برابر تروریسم اظهار داشت: سیاست داعش پروران برای اعمال راهبرد ناامن سازی منطقه از طریق ابزار تروریسم، فرجام تلخی را برای طراحان این فتنه به دنبال داشت.

وی افزود: پیشکسوتان جهاد وشهادت که هشت سال با دستان خالی در برابر صدام و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای او ایستادند و از اسلام و ایران دفاع کردند، نسل پرورش دهنده شهید حججی‌ها هستند.

امیر شمخانی گفت: این محفل فرصتی برای بیعت مجدد با آرمان‌های امام راحل و فرامین مقام معظم رهبری و نشان دهنده پویایی فرهنگ والایی است که شهید حججی‌ها را آماده سربازی در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص اثرات ضد امنیتی طرح برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق خاطر نشان کرد: اکنون که با همت کشورهای خط اول مبارزه با تروریسم به پایان حضور فیزیکی عناصر تکفیری وابسته نزدیک می‌شویم، برخی اقدامات نسنجیده می‌تواند خطر شکل‌گیری منازعات جدید و بازتولید ناامنی را افزایش دهد.

وی با اشاره به تاثیر مخرب برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان در از دست رفتن فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوان و اثرگذار جامعه کردی در حاکمیت عراق اظهار داشت: برگزاری همه پرسی می‌تواند موجب تشدید اختلاف نظرهای موجود میان احزاب و گروه‌های کرد شده و با افزایش تنش‌های ناخواسته در این منطقه مصائب و رنج‌های مضاعف برای مردم ستم دیده و شجاع اقلیم را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار