حجت‌الاسلام پناهیان در دومین یادواره سفیران مقاومت:

روحیه انقلابی را در ادارات فراموش نکنید/ انقلابی بودن تنها با شعار محقق نمی‌شود

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه اجازه ندهید روحیه انقلابی در ادارات فراموش شود گفت: انقلابی ماندن در فضای امروز جامعه سخت است و در این شرایط شهیدان رکن‌آبادی و آقایی‌پور سفیران انقلاب بودند.
کد خبر: ۲۵۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱ - 12September 2017
روحیه انقلابی را در ادارات فراموش نکنید/ انقلابی بودن تنها با شعار محقق نمی شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم گرامیداشت شهیدان رکن آبادی و آقایی پور عصر امروز سه شنبه ۲۱ شهریورماه تحت عنوان سفیران مقاومت با حضور مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، حجت الاسلام پناهیان، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، سفیر فلسطین، سفیر عراق و نماینده حزب الله در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

علیرضا قزوه مدیر دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران، اظهار داشت: ۲۰ سال پیش برای نخستین بار با شهید رکن آبادی و چند هفته پیش از شهادت دیدار کردم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری بزرگداشت مقام شامخ شهدا، گفت: به خانواده و وزارت خارجه پیشنهاد می دهم که کتابی در وصف شهیدان رکن آبادی و آقایی پور تهیه شود و به عنوان الگو به سفیران و جهانیان معرفی شوند.

در ادامه این مراسم دختر شهید رکن آبادی بیانیه سید حسن نصرالله و همچنین دختر شهید آقایی پور نیز دل نوشته ای از پدر خود را قرائت کرد.

حجت الاسلام پناهیان در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: شهیدان رکن آبادی و آقایی پور از بازماندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس بودند که تا لحظه پایانی عمر خود انقلابی ماندند.

وی افزود: وقتی به تاریخچه فعالیت های این دو شهید بزرگوار می نگریم در میابیم که همچون دو جوان بسیجی برای ترویج انقلاب اسلامی به دیگر کشورها اعزام شدند.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: این دو بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، روحیه انقلابی گری را در زندگی و شیوه عمل خود نهادینه کردند.

وی عنوان کرد: بحث انقلابی بودن به مسائل سیاسی مرتبط ندارد. انقلابی بودن با شعار دادن محقق نمی شود. انقلابی ماندن در فضای امروز جامعه سخت است و در این شرایط شهیدان رکن آبادی و آقایی پور سفیران انقلاب بودند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به وصیت امام (ره) که فرمودند انقلابی بودن و ابعاد جهانی انقلاب را فراموش نکنید، گفت: گلایه ای بر اخبار صدا و سیما وارد است که ادبیات غیرانقلابی در اخبار به کار می برند.

وی ادامه داد: این دو شهید بزرگوار از ذخایر انقلاب بودند. پژوهشگران باید بیابند که چگونه این دو سفیر انقلاب را به عنوان الگو به جهانیان معرفی کنند.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: این دو سفیر انقلاب در کارهایشان نیازی به نظارت نداشتند. زیرا امور محوله را به نحوه احسنت انجام می دادند. باید مراقب باشیم که در ادارات روحیه انقلابی از بین نرود.

وی در پایان عنوان کرد: شهیدان شاخصی همچون رکن آبادی و آقایی پور باعث می شوند که حادثه منا فراموش نشود.

گفتنی است، در پایان این مراسم مستند سفیر منا در خصوث شهید رکن آبادی به کارگردانی سیاف زاده رونمایی شد. همچنین از همسران شهید رکن آبادی، آقایی پور و رحیمی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ ۱۳۱
نظر شما
پربیننده ها