سردار حمیدی در گفت‌وگوی ویژه خبری:

3400 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور داریم

رئیس پلیس راه کشور گفت: 3400 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور داریم و جاده‌های کشور نقش مهمی در حوادث دارند.
کد خبر: ۲۵۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵ - 12September 2017
3400 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور داریم
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدحسین حمیدی» رئیس پلیس راه کشور در گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: عامل انسانی بیشترین سهم را در تصادفات دارد که بالای 70 درصد است که این میزان در سایر کشورها نیز است اما آن درصدی (84 درصد) که وزارت راه اعلام می‌کند، نیست.
 
وی تاکید کرد: اما راه و خودرو نیز سهم عمده‌ای در این رابطه دارند. نقش راه در حوادث برجسته است و 3 هزار و 400 نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم.
 
سردار حمیدی عنوان کرد: خودروها نیز ایمنی‌ کافی ندارند؛ به طور مثال یک خودرو در جاده کویری چرا باید پس از چند غلت خوردن، سرنشینان آن کشته شوند و آن خودرو به سیستم‌های ایمنی مجهز نباشد؟
 
رئیس پلیس راه کشور گفت: در کشورهای توسعه یافته، هدف‌گذاری بر کاهش تردد در جاده‌ها است و ما باید به این سو حرکت کنیم.
 
وی در خصوص رفتارهای پرخطر گفت: برای حمل و نقل عمومی کنترل‌های مختلف در مبدا، بین مسیر و مقصد صورت می‌گیرد. تا سال 86، بیش از 500 نفر در ناوگان اتوبوسی کشته شدند و در سال 95 به 217 نفر رسید؛ علیرغم اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی توسعه 4 برابری یافت.
 
سردار حمیدی عنوان کرد: از ابتدای امسال، در فازهای مختلف به تناسب سامانه‌هایی که در اختیار داشتیم، کنترل‌های مختلفی نسبت به تمامی رانندگان به وجود آمد. رانندگان در طول دوره خدمت، به صورت دوره‌ای و رندمی کنترل می‌شوند.
 
رئیس پلیس راه کشور بیان کرد: کشورهای توسعه یافته هدف‌گذاری‌شان این است که فوتی‌های تصادفات‌شان را طی یک دوره 10 ساله با ارتقای ایمنی‌های راه و خودرو، به صفر برسانند.
 
وی همچنین گفت: ما نسبت به مدیر فنی انتقاد داریم چرا که آن شخص کارمند شرکت است و نمی‌تواند با قوت وارد شود و در کنترل‌های ما این ضعف مشخص شده است.
 
سردار حمیدی خاطرنشان کرد: در خصوص حادثه امروز نیز نمی‌توان عامل را به طور دقیق اعلام کنیم؛ آنچه که در رسانه‌ها اعلام شد سخنان خود راننده بوده است. 
 
وی در خصوص الزام به بستن کمربند نیز بیان داشت: پلیس نمی‌تواند هر لحظه کنار مسافر باشد و توصیه به بستن کمربند در جاده‌ها کند. در هواپیما، مهماندار کنترل می‌کند؛ در اتوبوس نیز راننده و کمک راننده باید کنترل کند. در حادثه اتوبوس هرمزگان، مسافران قصد بستن کمربند را داشتند اما راننده به مسافران گفته بود که نبندید، به پلیس راه نزدیک شدیم، خبر می‌دهیم ببندید.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار