عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شهید آیت‌الله مدنی عدول از فرامین ولی فقیه را حرام شرعی می‌دانست

علی آقامحمدی با اشاره به بصیرت و ولایتمداری شهید آیت‌الله مدنی گفت: شهید مدنی عدول از فرامین ولی فقیه را حرام شرعی می‌دانست، با اخلاص کامل از ولایت‌ فقیه تبعیت می‌کرد و در اطاعت از ولایت‌ فقیه با هیچ‌کس تعارف نداشت.
کد خبر: ۲۵۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ - 13September 2017
شهید آیت‌الله مدنی عدول از فرامین ولی فقیه را حرام شرعی می‌دانستبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، علی آقامحمدی از شاگردان شهید آیت‌الله مدنی در گفتگویی با اشاره به جایگاه ارزشمند فقهی، اخلاقی و سیاسی شهید مدنی اظهار داشت: شهید آیت‌الله مدنی از شخصیت‌های دینی، سیاسی و انقلابی آذرشهر بود و به‌مثابه دُرّ گران‌بهایی بود که در طول تاریخ، شخصیتی همچون شهید مدنی هرگز تکرار نخواهد شد.

وی با تأکید بر نهادینه شدن افکار و اندیشه‌های ارزشمند شهید مدنی در جامعه افزود: شهید مدنی (ره) اسوه بارز ساده زیستی، مردمی بودن، ولایتمداری، شرکت در کارهای عام‌المنفعه و خیرخواهانه است و باید خصوصیات بارز این شهید بزرگوار به عنوان الگو در جامعه معرفی شود.

آقا محمدی با اشاره به بصیرت و ولایتمداری شهید آیت‌الله مدنی خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله مدنی عدول از فرامین ولی فقیه، حضرت امام خمینی (ره) را حرام شرعی و قانونی می‌دانستند و با اخلاص کامل از ولایت‌فقیه تبعیت می‌کرد و در بحث اطاعت از ولایت‌فقیه با هیچ‌کس تعارف نداشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش برجسته مبارزاتی شهید آیت‌الله مدنی در قبل از انقلاب ابراز داشت: شهید مدنی در مبارزات انقلابی خود از هیچ کوششی در راستای حمایت از نهضت انقلابی امام خمینی (ره) دریغ نمی‌کرد، به طوری که در اوج خفقان سیاسی زمان طاغوت، همواره در جلسات و مراسمات دعای ندبه برای سلامتی امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی دعا می‌کرد.

آقامحمدی با اشاره به نقش بی‌بدیل شهید مدنی در پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: شهید مدنی در طول حیات خویش در قبل از انقلاب به‌رغم تهدیدات ساواک و خفقان سیاسی حاکم در رژیم طاغوت برای روشنگری و اشاعه اسلام ناب محمدی و به ثمر رساندن نهضت انقلابی امام خمینی تلاش و مجاهدت می‌کرد.

وی با اشاره به تشکیل هسته‌های جوانان در راستای هدایت جریان انقلاب در زمان طاغوت گفت: شهید مدنی در سال 48 و اوج خفقان سیاسی طاغوت کانون جوانان را در همدان به‌منظور توجیه و توضیح انقلاب تشکیل دادند و از آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله جنتی و بسیاری از شخصیت‌های مطرح برای سخنرانی دعوت به عمل می‌آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیدآفرینی و خودباوری در جوانان را از دیگر خصوصیات بارز شهید مدنی ذکر کرد و افزود: شهید آیت‌الله مدنی در دوران حیات خود، همواره با رفتار متواضع خود، درصدد ایجاد نشاط، امیدآفرینی و خودباوری در بین جوانان بود.

وی تصریح کرد: شهید آیت‌الله مدنی اسوه برتر شخصیتی دینی، سیاسی انقلابی بوده و در طول حیات خویش خدمات ارزشمندی را در قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در دفاع از اسلام و انقلاب از خود به یادگار گذاشته است.

آیت‌الله سید اسدالله مدنی در سال 1293 در آذرشهر چشم به جهان گشود و در 21 شهریورماه سال 1360 به دست منافقین شقی در محراب نماز جمعه تبریز ترور شد و به شهادت رسید.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها