سردار عصار:

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیتی بین‌المللی بر عهده دارد

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ما مسئولیتی بین‌المللی و فرامرزی داریم، گفت: ما در قبال مدافعان حرم مسئول هستیم.
کد خبر: ۲۵۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ - 13September 2017
معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارش‌های دفاع مقدس:به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، همایش سالیانه مدیران محترم سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سرتیپ دوم «محمدتقی عصار» معاون هماهنگ کننده بنیاد  حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم «حمیدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و سرهنگ «احمد یارمحمدی» در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.
 
سردار عصار معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این همایش اظهار داشت: هرچه که در حوزه دفاع مقدس اتفاق می‌افتد خیر و مبارک و همان مسیری است که خداوند متعال فرموده‌اند.
 
وی با بیان اینکه ما در حوزه ادبیات دفاع مقدس کارهای زیادی باید انجام دهیم، افزود: دفاع مقدس گنجی است که باید استخراج و به نسل‌های آینده معرفی شود و در اختیار مردم قرار بگیرد.
 
سردار عصار ادامه داد: هجویات و فکاهیات در حوزه دفاع مقدس هنوز به نقطه استخراج نرسیده است.
 
معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: باید ببینیم که در حوزه رمان، ادبیات کودک و ... تا چه میزان ورود کرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه ما امروز با یک بحث جدی به نام پیشکسوتان دفاع مقدس مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: حوزه ادبیات دفاع مقدس، حوزه بزرگی است و باید آرمان‌ها و برنامه‌های آن را موسع دید.
 
سردار عصار با بیان اینکه درس «آشنایی با دفاع مقدس» یکی از مسائل قابل اهمیت است که در دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌ها و... تدریس می‌شود، اظهار داشت: باید در موضوع این درس به هفت مؤلفه انتقال مفاهیم آموزش وارد شویم و اساتید و مربیان باید در همه سطوح کارگاهی عمل کنند.
 
معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: همانگونه که کارهای بسیاری در حوزه درس آشنایی با دفاع مقدس انجام شده است، کارهای زیادی نیز هست که باید انجام شود.
 
وی با اشاره به اینکه امروز مؤلفه‌های انتقال مفاهیم به نسبت گذشته بسیار متفاوت شده است، افزود: در گذشته می‌گفتند که انتقال مفاهیم باید پیچیده باشد؛ اما امروز انتقال مفاهیم به صورت ساده انجام می‌شود؛ مثلا باید به دانش‌آموزان بگوییم که درباره دفاع مقدس تحقیقی را انجام دهند و با مؤلفه‌های امروزی وارد مؤلفه‌های آموزشی شویم.
 
معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما یک مسئولیت بین‌المللی و فرامرزی هم داریم و در قبال مدافعان حرم و در قبال بازسازی موصل مسئولیم.
 
انتهای پیام/ 113
نظر شما
پربیننده ها