«اس 400»؛ بزرگترین قرارداد نظامی امضا شده بین روسیه و ترکیه

منابع خبری از امضای قرارداد خرید 4 سامانه موشکی «اس 400» ترکیه از روسیه به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار خبر دادند، این بزرگ‌ترین خرید تسلیحاتی بین روسیه و ترکیه، به عنوان یک کشور عضو ناتو خواهد بود.
کد خبر: ۲۵۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ - 13September 2017
«اس-۴۰۰»؛ بزرگترین قرارداد نظامی امضا شده بین روسیه و ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه «کامرسانت» چاپ مسکو امروز نوشته است: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته از امضای قرارداد خرید سامانه‌های موشکی «اس 400» خبر داد.

روزنامه «حریت» ترکیه روز گذشته از امضای قرارداد خرید موشک‌های «اس 400» بین ترکیه و روسیه خبر داد.
 
این روزنامه به نقل از اردوغان نوشت: من و ولادیمیر پوتین کاملا با این مسئله موافق هستیم و بر آن تاکید داریم.

شرکت «راس آبارون اکسپورت» روسیه از ارائه هر نوع تفسیری در این رابطه خودداری کرده است. اگر امضای این قرارداد تایید شود، این بزرگترین قراداد تسلیحاتی بین مسکو و آنکارا از سال 2008 خواهد بود.

بر اساس اطلاعات این روزنامه، این توافقنامه شامل تحویل 4 دستگاه از این سامانه به طرف ترکیه‌ای به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار است.

به گفته منابع دیپلماتیک- نظامی این روزنامه، البته مسائل مربوط به اعطای اعتبار مالی به ترکیه و انتقال فناوری‌ها هنوز بطور قطعی مرد تصمیم‌گیری قرار نگرفته است و مذاکرات فشرده‌ای در این زمینه ادامه دارد. در صورت موفقیت این مذاکرات، ترکیه سومین کشور جهان (بعد از روسیه و چین) خواهد بود که مجهز به سامانه دفاع هوایی «اس 400» خواهد شد و نخستین کشور عضو ناتو خواهد بود که چنین معامله بزرگی را با روسیه انجام داده است.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار