علی‌محمد پارساییان خبر داد؛

برگزاری جشنواره کشوری شعر بسیج در یزد

مسئول بسیج هنرمندان یزد گفت: دومین مرحله هفتمین جشنواره کشوری شعر بسیج به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳ - 13September 2017
برگزاری جشنواره کشوری شعر بسیج در یزدبه گزارش دفاع پرس از یزد، علی‌محمد پارساییان در نشست خبری جشنواره کشوری شعر بسیج، عبارت «قد قامت زخم» را عنوان هفتمین جشنواره کشوری شعر بسیج معرفی کرد و گفت: این جشنواره از سلسله جشنواره‌های بسیج است که امسال میزبانی آن به استان یزد سپرده شده است.

او با بیان این که تمام شاعران کشوری در این جشنواره شرکت می‌کنند، افزود: پنج کمیته اجرایی، علمی، تبلیغات، اسکان و اجرای مراسم به منظور برگزاری و پشتیبانی این جشنواره در استان راه‌اندازی شده است.

مسئول بسیج هنرمندان استان یزد با بیان این که این جشنواره دومین مرحله هفتمین جشنواره کشوری شعر بسیج است، گفت: این جشنواره امسال در سه مرحله به میزبانی استان‌های قم، یزد و خوزستان برگزار شده و می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در این جشنواره هر شاعر می‌تواند سه اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند و ثبت نام فقط از طریق سایت به آدرس WWW.Vaazheh.ir  است.

پارساییان عنوان‌های رستاخیز عشق، هیهات من الذله، صلح با خزان هرگز، حماسه‌های صبر، کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، آخرین منقتم، اذان به وقت زخم،از تو حرکت از خدا برکت، قدم های جهادی، و کار و کرامت انسانی را موضوعات این جشنواره دانست و بیان کرد: هفتمین جشنواره شعر بسیج در چهار بخش شعر کلاسیک، شعر محاوره و ترانه، ویژه شاعران نوجوان و شعر سپید در استان یزد برگزار می شود.

او آخرین مهلت ارسال آثار را 30 شهریور عنوان کرد و ادامه داد: این جشنواره طی دو روز  24 و 25 آبان‌ماه اجرا می‌شود.

وی حضور 40 شاعر برجسته کشوری را از جمله ویژگی‌های این جشنواره دانست و بیان کرد: مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره کشوری شعر بسیج 25 آبان ماه در جوار قبور شهدای امیر چخماق برگزار می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه شعر و ادبیات، گفت: امیدواریم این جشنواره بتواند ظرفیت شعر و ادبیات استان یزد را به کشور منتقل کند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار