در مراسم افتتاحیه عنوان شد

نمایشگاه رسانه‌های مجازی انقلاب اسلامی؛ محلی برای تجمع نیروهای فرهنگی

با برگزاری رسمی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، 300 غرفه به‌صورت رسمی محصولات و دستاوردهای خود را در این زمینه عرضه کردند.
کد خبر: ۲۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴ - 24August 2014

نمایشگاه رسانه‌های مجازی انقلاب اسلامی؛ محلی برای تجمع نیروهای فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حسین یکتا بهعنوان اولین سخنران مراسم افتتاحیه نمایشگاه رسانههای دیجیتال انقلاب اسلامی، با بیان اینکه امروز با یک جبهه فرهنگی روبرو هستیم، گفت: با صحبتهای مقام معظم رهبری و سه سال پیش جمع محدودی بعد از قضایای فتنه 88 به این نتیجه رسیدند که باید جبهه مردمی فرهنگی تشکیل شود که دشواریهای این عرصه و میدان از همان ابتدا برای کسانی که سختی مبارزه در جبهههای حقیقی جنگ را چشیده بودند قابل لمس بود، چراکه علاوه بر اینکه در هماهنگی نیروها و آمادهسازی برنامهها و طرحها با مشکل روبرو بودیم عرصه مبارزه در میدان جنگ نرم نیز فضای تازه ای ایجاد کرده بود.

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتمالاوصیا با بیان اینکه در این نمایشگاه با جوانهایی از جنس و روحیه حسن باقری روبرو هستیم، ابراز داشت: حسن باقری بهعنوان نمونهای از یک خبرنگار که در عرصه اطلاع رسانی جهاد و مبارزه فعالیت داشت به جبهه رفت و به درجهای از تلاش و مبارزه رسید که بهعنوان بزرگترین نیروی راهبردی قبل از شهادتش شناخته شد.

وی اخلاص را عامل وحدت و تجمع نیروهای فرهنگی انقلابی دانست و افزود: شاهدیم که در همین نمایشگاه با اخلاقی که در خاکریزهای این جبهه فرهنگی است، دلها نرم شده و همین موضوع باعث تجمع نیروهای فرهنگی و انقلابی شده است که باید گفت امروز، اخلاص محور تجمع نیروها به شمار میرود.

این فعال فرهنگی با اشاره به قدرت عظیم نیروهای انقلابی در عرصههای جهادی فرهنگ عنوان کرد: مقام معظم رهبری فعالین در این جبهه را بدریون بدر کبرا نامیدند و ما امیدواریم که جبههسازی و هماهنگی این عرصه با سایر ایستگاههای فرهنگی پیوند خورده و همانند سیل خروشان فرهنگ انقلابی سرازیر شود، به شرط آنکه از مادیات دست بکشیم و آرمهای ما مهمتر از آرمانمان نباشد.

وی در پایان صحبتهایش گفت: این نمایشگاه مثالی از پا بر زمین کوبیدن بسیجیان در عرصههای فرهنگی است که هنوز حرکت خروشان خود را آغاز نکردهاند و انشاءالله بتوانیم این جبهه را هر چه بهتر تحویل حضرت صاحب الامر بدهیم.

در ادامه این مراسم "حمیدرضا مقدمفر" معاون اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بهعنوان دومین سخنران پشت تریبون رفت و با بیان اینکه این روزها فضای مجازی و اینترنت بهعنوان رسانه اصلی در حال مطرح شدن هستند، اظهار داشت: این نمایشگاه با آثار خوب و متناسب میتواند برای انسجامبخشی به جبهه توانمند، با انگیزه و دانای فرهنگی انقلاب موثر باشد؛ ولی باید توجه داشت که امروز بر خلاف گذشته که در تاریخ رسانهها سیر تطوری داشتیم، اینترنت به رسانه اصلی و مادر تبدیل شده؛ چرا که همه رسانهها را در خود جای داده است.

این فعال رسانهای کشور با اشاره به جنگ تمامعیار فرهنگی علیه نظام اسلامی افزود: در جمهوری اسلامی باید سرمایهگذاری و توجه به چالشهای پیش رو در عرصه جنگ فرهنگی بیشتر شود، زیرا ما در این برهه با یک جنگ تمامعیار فرهنگی روبرو هستیم و این فضا هم فرصتهای فراوانی را در اختیار ما گذاشته و هم تهدیدها و آسیبهای بیشماری را برای ما ایجاد کرده است.

وی آگاهی از دشواریهای این عرصه را اولین مرحله از ورود به نبرد فرهنگی دانست و عنوان داشت: فهم و درک این عرصه و میدان، نقطه اول ورود به این عرصه است و آگاهی از پیچیدگیهای آن، هم در حوزه نرم افزار و هم سخت افزار و نیز تکنیکها و تاکتیکها برای ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ضروری است.

مقدمفر با یادآوری اینکه دشمن مخاطب خود را وادار میکند تا همانگونه که او میخواهد بیاندیشد، گفت: در یکی از اتاقهای فکر امریکا کتابی تحت عنوان "انسان به مثابه سیستم باز" تولید شد که انسان را متشکل از 5 عنصر پیشفرضهای ذهنی، واقعیات مصنوعی، واقعیات، هنجارها و ارزشها قلمداد کرده و عنصر اصلی و کلیدی را برای به اسارت درآوردن اندیشه او واقعیات مصنوعی میداند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جبهه فرهنگی اتاق فرمان و فرماندهان ناپیدایی دارد که در آن حضور فعال دارند و لازمه نبرد با این عناصر این است که در ابتدا به این نکته واقف باشیم که تمامی نیروهای جبهه رسانه فرهنگی و انقلابی همه در یک کشتی هستند و باید مراقب رفتارهای رسانهای خود بوده و به صورت هماهنگ و هم افزا عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها