در گالری عالی و خانه عکاسان حوزه هنری صورت گرفت؛

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار»

نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» در گالری‌های عالی و خانه عکاسان حوزه هنری افتتاح شد.
کد خبر: ۲۶۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ - 10October 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، بعد از ظهر امروز (سه شنبه 18 مهر) با حضور سید مهدی شجاعی طباطبایی، کوروش زارعی و جمعی از هنرمندان تجسمی نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» در گالری‌ عالی و خانه عکاسان حوزه هنری افتتاح شد.

علاوه بر آثار هنرمندان ایرانی تعداد 70 اثر از میان آثار ارسالی از 18 کشور همچون چین، اندونزی، هلند، بلژیک، سوریه، مصر، پرتغال، الجزایر، لهستان، اتریش، هندوستان، ایتالیا، ترکیه، فلسطین، صربستان، برزیل، آمریکا و مالزی به نمایشگاه راه یافته که در معرض نمایش قرار گرفته است.

«سید مهدی شجاعی طباطبایی» در مراسم افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه آغاز این اتفاق سه ماه پیش صورت گرفت، اظهار داشت: نسل کشی در میانمار، تناقض رفتاری برنده جایزه صلح نوبل و سکوت مجامع بین المللی سه موضوع محوری فراخوان این مسابقه بود تا مظلومیت مردم میانمار را به نمایش بگذاریم که مورد استقبال هنرمندان دنیا قرار گرفت.
 
افتتاح نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار»
 
افتتاح نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار»
 
افتتاح نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» 
وی گفت: ما در حوزه گرافیک هنوز با هنرمندان دنیا ارتباط قوی برقرار نکرده‌ایم و دلیل آن نیز ورود تازه ما در این عرصه است. هنرمندان معتبر دنیا امروزه در مسئله عدالت و فجایع و نسل کشی خوب ورود پیدا می‌کنند و ما از این اتفاق نظر استفاده خواهیم کرد.

در بخش دیگری از این مراسم و در نگاه‌خانه سوره تابلوی کوتاه برای «پرهای آسمان» اثری از هنرمند نگارگر مهدی فرخی رونمایی شد.

وی درباره این اثر به خبرنگار ما گفت: تلاش کردم با بینش جدید، نوع نگرش دینی و با تلفیقی از سوژه و مفهوم به سراغ خلق اثر هنری بروم و به شهید حججی بپردازم.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها