با حضور دانش‌آموزان مقطع متوسطه؛

«سومین سوگواره عاشورایی» در شش منطقه تهران برگزار می‌شود

نوجوانان مدارس منتخب تهران در قالب گروه‌های تعزیه‌خوان، تعزیه حضرت علی اکبر (ع) را زیر نظر اساتید تعزیه، در قالب «سومین سوگواره عاشورایی» اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۲۶۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ - 11October 2017
به گزارش گروه«سومین سوگواره عاشورایی» در 6 منطقه تهران برگزار می‌شود فرهنگ و هنر دفاع پرس، «ملوک سیدآبادی» مدیر فرهنگی هنری منطقه 14 و رئیس فرهنگسرای اخلاق و دبیر اجرایی سوگواره عاشورایی با اعلام این خبر، با اشاره به رسالت هنر تعزیه، که انتقال صوتی و تصویری و تجسم عینی بخشیدن به واقعه بزرگ عاشوراست، اظهار داشت: پس از اجرای موفق دو دوره سوگواره عاشورایی در سال‌های 94 و 95، امسال با تمهیدات اندیشیده شده، گروه‌های تعزیه در مدارس منتخب مناطق 8، 11، 14، 15، 18 و 20 تهران تشکیل می‌شود.

به گفته وی، در «سومین سوگواره عاشورایی» با هماهنگی ادارات آموزش ‌و پرورش مناطق مذکور، در هر منطقه پنج مدرسه انتخاب و پس از گزینش دانش آموزان مستعد، در بازه زمانی 20 مهر تا 10 آبان زیر نظر کارشناسان و اساتید تعزیه از جمله «کاظم جده‎‏‌خواه»، «علی‌اصغر هوشنگی» و... آموزش می‌بینند.

دبیر اجرایی «سومین سوگواره عاشورایی» اضافه کرد: به منظور آشنایی بیشتر نوجوانان دانش‌آموز با هنر تعزیه، یک دست لباس کامل تعزیه برای تمام نقش‌ها، یک نسخه تعزیه حضرت علی اکبر(ع) همراه با لوح فشرده اجرای تعزیه و موسیقی متن، در اختیار مدارس منتخب قرار داده می‌شود تا نوجوانان در زمان آموزش از آنها بهره ببرند.

رییس فرهنگسرای اخلاق اضافه کرد: پس از طی شدن دوره آموزشی، دانش آموزان منتخب گروه‌های آموزش دیده در مدارسی که تحصیل می‌کنند مجلس تعزیه حضرت علی اکبر(ع) را برای دانش آموزان اجرا می‌کنند.

به گفته سیدآبادی، داوری سوگواره در هر منطقه به‌صورت مجزا برگزار می‌شود و از گروه های تعزیه آموزش دیده، شبیه خوانان برتر در هر نقش انتخاب و در آیین اختتامیه این سوگواره که اواخر ماه صفر در فرهنگسرای اخلاق برگزار می‌شود، هم از گروه‌های برتر و هم شبیه خوانان برتر نقش‌ها، با اهدای جایزه و لوح تقدیر، تجلیل می‌شود، همچنین علاوه برگروه تعزیه برتر هر منطقه، از مدیر و اولیای مدرسه‌ای که در راه‌اندازی و تشکیل گروه تعزیه دانش‌آموزی نقش داشته و آن گروه برگزیده شده نیز هدایایی داده می‌شود.

فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع شده است و دبیرخانه سوگواره با شماره تلفن ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده ارائه اطلاعات بیشتر به علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها