دستور لاریجانی به معاون خزانه، برای حل مشکل حقوق بازنشستگان فولاد

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه رییس کمیسیون اقتصاد، به معاون نظارت خزانه‌داری کل کشور دستور داد تا مشکل حقوق بازنشستگان فولاد را حل کند.
کد خبر: ۲۶۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ - 11October 2017
دستور لاریجانی به معاون خزانه برای حل مشکل حقوق بازنشستگان فولاد
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی خواستار حل مشکل حقوق بازنشستگان فولاد شد.

رییس مجلس نیز به اکرمی معاونت نظارت خزانه‌داری کل کشور دستور داد این مشکل را حل کند.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

چنانچه مستحضر می‌باشید در سال اخیر بازنشستگان صنعت فولاد که حدود 90 هزار نفر می‌باشند همواره بابت دریافت مستمری خود دچار مشکلات متعددی بوده است و این امر دغدغه خاطر نمایندگان حوزه‌ای مربوطه به صورت خاص و سایر نمایندگان محترم شده است.

از آنجا که در قانون بودجه سال 96 منابع پیش‌بینی شده مندرج شده بند ه تبصره هفت تحقق نیافته و همچنین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هیچ‌گونه اقدام مشخصی جهت فروش و تامین کسری حقوق و مستمری این قشر محروم انجام نداده است عملا در پرداخت مستمری بازنشستگان در هفت ماه باقی مانده سال با مشکل اساسی مواجه شده است.

لذا از آنجا که در بنده پ ماده 12 قانون توسعه برنامه ششم مصوب شده است دولت براساس محاسبات فنی بیمه‌ای مطالبات صندوق فولاد را حداکثر ظرف مدت سه سال از تاریخ شروع برنامه ششم پرداخت و تسویه نماید و برآورد می‌شود مطالبات صندوق نیز از دولت محترم بیش از 20 هزار میلیاردتومان می‌باشد، از حضرتعالی خواهشمند است به منظور رفع مشکل دستور فرمایید خزانه‌داری کل کشور به صورت علی‌الحساب نسبت به پرداخت حقوق این بازنشستگان اقدام و نهایتا مبلغ مذکور از محل مطالبات صندوق مذکور تهاتر و یا از طریق منابع حاصل  از واگذاری دارایی‌ها و اموال مازاد محمدرضا پورابراهیمی جایگزین شود.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار