سردار کارگر خبر داد؛

حمایت از مدیران شبکه­‌های اجتماعی حوزه دفاع مقدس / تدوین 50 جلد دائرةالمعارف دفاع مقدس در کشور

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در بنیاد، مرکز فضای مجازی را تاسیس کردیم که در این مرکز به دنبال مدیران شبکه‌های اجتماعی دفاع مقدس نیستیم بلکه به دنبال حمایت و ارائه خدمات هستیم.
کد خبر: ۲۶۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ - 11October 2017
حمایت  از شبکه­‌های اجتماعی حوزه دفاع مقدس / تدوین 50 جلد دایرالمعارف دفاع مقدس در کشوربه گزارش دفاع پرس از مشهد، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روز چهارشنبه 19 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مشهد برگزار شد، به تشریح برنامه‌­های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس پرداخت.

وی در ابتدا ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: صبح امروز در دیداری که با شهردار مشهد داشتیم، این نهاد و شورای اسلامی شهر مشهد آمادگی خود را برای سرعت بخشیدن به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی با دقت لازم اعلام کردند که امیدواریم ظرف دو سال آینده این مجموعه در سوم خرداد 1399 به بهربرداری برسد.

سردار کارگر افزود: با توجه به اینکه مردم دل در گرو فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت دارند، باید در ساخت این مرکز فرهنگی همه دستگاه‌ها همت کنند تا هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امسال در دهه فجر انقلاب 10 مرکز فرهنگی در استان­‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، یزد، فارس، سمنان، سیستان و بلوچستان، خوزستان (دزفول)، مازندران و کرمانشاه به بهره‌­برداری خواهد رسید.

سردار کارگر گفت: سال 1391 که بنده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شدم 15 هزار عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس به چاپ رسیده بود که این عدد از نظر کمی و کیفی قابل قبول نبود. از سال 1393 به هر استان سهمیه دادیم که سالانه 30 عنوان کتاب چاپ کند که الحمدالله توفیقاتی خوبی هم حاصل شد و طی سال­ها 1394 و 1395 بیش از 1700 عنوان کتاب توسط بنیاد و مشارکت بقیه سازمان­ها به چاپ رسید. همچنین در سال جاری 1000 عنوان به این عدد اضافه خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در چاپ کتاب­‌های دفاع مقدس توجه به کمیت و کیفیت با هم توام بوده که در بحث چاپ کتاب وقتی کمیت را بالا ببریم آثار فاخر هم از بین آنها بیرون خواهد آمد.

سردار کارگر در خصوص فعالیت­‌های سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس بیان داشت: در حوزه فیلم و سریال چندین سریال در تلویزیون معطل مانده بود لذا با پیگیری‌هایی که صورت گرفت امیدواریم کار تولید آن به اتمام برسد. برای معرفی ابعاد جنگ نیز به دنبال تولید سریال و فیلم سینمایی هستیم که به زندگی امیر شهید صیاد شیرازی و سرلشکر شهید حسن باقری پرداخته است.

این مسئول تصریح کرد: در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مرکز فضای مجازی را تاسیس کردیم که در این مرکز به دنبال مدیریت شبکه­‌های اجتماعی دفاع مقدس نیستیم بلکه به دنبال حمایت و ارائه خدمات هستیم. همچنین فضای مجازی مشکل ابزار ندارد بلکه منابع معتبر، لازمه کار فضای مجازی است که باید در اختیار مدیران شبکه‌­های اجتماعی قرار بگیرد.

وی افزود: فضای مجازی نباید دولتی باشد بلکه باید از ظرفیت سازمان­‌های مردم نهاد و افراد مستعد استفاده کنیم. یکی از کارهایی که به دنبال آن هستیم این است از افرادی که در فضای مجازی و شبکه­ های اجتماعی فعالیت دارند حمایت مادی و معنوی داشته باشیم.

سردار کارگر یادآور شد: در خصوص جمع ­آوری فیلم و عکس دفاع مقدس تاکنون 300 هزار قطعه عکس و فیلم جمع‌آوری شده که در سایت ساجد به عنوان بانک عکس در اختیار علاقمندان قرار می­‌گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص دائرة المعارف دفاع مقدس گفت: در مورد تدوین دائرة ­المعارف دفاع مقدس در استان­ها، پیشرفت­‌های خوبی صورت گرفته که در برنامه ششم و تا پایان سال 1399 تدوین دائرةالمعارف دفاع مقدس در همه استان­ها به پایان خواهد رسید. ما در خصوص دائرة المعارف، استان­ها را محدود نکردیم و پیش‌­بینی تدوین 50 جلد دائرةالمعارف را در سطح کشور داریم.

وی در خصوص اردوهای راهیان نور متذکر شد: 22 مهرماه اردوی راهیان نور دانش­‌آموزی در استان البرز با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می‌شود. همچنین در سال گذشته 6 میلیون نفر در اردوهای راهیان نور شرکت داشتند که 80 درصد آنها 15 تا 30 سال سن داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار