حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی عنوان کرد؛

«اسلام جایگزین» ترفند دشمن برای هجمه به دین و انقلاب

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمن به دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی و ماهیت دینی است و برای رسیدن به این مهم در کشورهای غیراسلامی از اسلام‌هراسی و در کشورهای مسلمان از اسلام جایگزین استفاده می‌کند.
کد خبر: ۲۶۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ - 12October 2017
دشمن به دنبال از بین بردن روحیه انقلابی از طریق اسلام جایگزین استبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» امروز (پنجشنبه) در نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان اظهار داشت: شهدای روحانی استان اصفهان نه‌تنها در دفاع مقدس و انقلاب بلکه در تمامی صحنهها پیشگام بودند و هستند.

وی روحانیون شیعه را وارثان اهل بیت(ع) دانست و گفت: طلاب و روحانیون سخنگویان دین اسلام هستند؛ اما باید توجه کنند در دین تفسیر به رای نکنند؛ چرا که در هر زمانی که شخصی جز روحانیون به تفسیر دین پرداخت، به لغزش گرفتار شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: روحانیون وظیفه دارند فرهنگ عاشورایی، فرهنگ علوی و فرهنگ فاطمی را حفظ و ترویج دهند در مواقع بحران و خطر با تمام وجود از آن دفاع کنند.

این مسئول افزود: در طول تاریخ شهدا به ما آموزش دادند در برابر هر انحراف و خطایی از جنس سخت یا نرم ایستادگی و مبارزه کنیم و روحانیت با ایفای نقش در این زمینه به خوبی انجام وظیفه کردند.

حاجی‌صادقی با تاکید بر اینکه شهدای استان اصفهان در تمامی ویژگیها برجستهاند، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی در سپاه و لشکر روحانی فرمانده بسیار داشتیم که نمایانگر وظیفه تبلیغی و دفاعی آنهاست.

وی با بیان اینکه کنگره سراسری شهدای روحانی پایان سال جاری یا سال آینده برگزار میشود، افزود: از ابتدای نهضت امام(ره) تاکنون روحانی نقش بسیاری داشتند و تعداد بالای شهدای این قشر مصداق این حقیقت است و استان اصفهان با برپایی اجلاسیه شهدای روحانی در 9 سال نشان داد که قدرشناس این قشر است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: تاکنون 3 هزار و 787 طلبه شهید که شناسایی شدند که 544 نفر آنها متعلق به استان اصفهان و هیچ استانی این رتبه و تعداد شهید را ندارد.

وی افزود: اصفهان با دارا بودن 177 شهید و بعد از آن نجف آباد و کاشان به ترتیب در رتبههای نخست تا سوم هستند که حاکی از فعالیت حوزه علمیه اصفهان در میدان عمل و دفاع از دین خدا است.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه شهادت و شهدا در نزد خدا تضمین شدهاند، گفت: شهید حججی با شهادت خود بار دیگر روحیه دین داری و سنگرنشینی و انقلابی را زنده کرد و برگزاری یادمانهای شهدا برای تحصیل این فرهنگ از شهدا است.

این مسئول با بیان اینکه روحانیون در جبهه مقاومت هم پیشتازند، گفت: نه تنها در دفاع مقدس بلکه در سوریه نیز مدافعان حرم روحانی پیشتاز هستند و تاکنون 32 نفر از شهدای مدافع حرم روحانی هستند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران پیرامون رسالت حوزه عملیه گفت: دشمن به دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی و ماهیت دینی است و برای رسیدن به این مهم در کشورهای غیراسلامی از اسلام هراسی و در کشورهای مسلمان از اسلام جایگزین استفاده میکنند.

وی تصریح کرد: امروز تحریف واقعیتهای دینی و روحیه حماسه دینی و تلاش برای براندازی ماهیت اصلی انقلاب آغاز شده و و برای این امر انسان تربیت میکنند لذا فریاد رهبر برای مبارزه با این تحریفهاست.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه برخی تا دیروز همسنگر ما بودند و امروز دانسته یا جاهلانه سخنگوی دشمن میشوند، گفت: دشمن و استکبار قصد دارند انقلاب را به وسیله خود ما بشکنند و حرف آنان این است که علی را جز سپاه علی شکست نمیدهد و اسلام را جز مسلمان نمیشکند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امروز حوزه عملیه در کنار آموزش وظیفه بصیرت افزایی و هشیاری و رصد حملات دشمن و مقابله با آنها را برعهده دارد.

وی افزود: بعد از پیامبر(ص) به این دلیل توانستند در مسلمانان نفوذ فکری داشته باشند که فکر پیامبر را از بین بردند، اما امروز تفکر امام خمینی(ره) توسط امام خامنهای حفظ میشود.

حاجی‌صادقی ادامه داد: نیاز امروز ما تربیت طلبههایی است که در کنار روحیه دینی و توانمندی دینی، روحیه انقلابی دارند چرا که حوزه انقلابی بصیر، هوشیار، متوجه دشمن و جریانات انحرافی و فریادگر در برابر استکبار بوده که انجام آن وظیفه روحانیت است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه حوزه علمیه اصفهان در این زمینه عملکرد مناسبی داشته، بیان داشت: استان اصفهان بعد از قم دومین استانی است که در تربیت طلاب فعال بوده و رهبر نیز از این مورد ابراز خشنودی کردند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها