اعتراض روسیه به برداشتن پرچم‌های این کشور از ساختمان‌های دیپلماتیک در آمریکا

وزارت خارجه روسیه اقدام مقامات آمریکایی در برداشتن پرچم‌های این کشور از ساختمان‌های دیپلماتیک را عامل برهم خوردن دوستی دو طرف دانست.
کد خبر: ۲۶۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ - 12October 2017

برداشتن پرچم روسیه از ساختمان‌های دیپلماتیک در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در اعتراض به اقدام مقامات آمریکایی در برداشتن پرچم روسیه از ساختمان تجاری این کشور در واشنگتن، اظهار کرد: می توانم بگویم روز گذشته یک اقدام خصمانه از جانب مقامات آمریکایی علیه مؤسسات دیپلماتیک ما صورت گرفت. پرچم روسیه در ساختمان هیئت تجاری ما در واشنگتن به پایین کشیده شد و در اقدامی دیگر در سان فرانسیسکو به پرچم ما توهین کردند.

وی در ادامه افزود: مسکو این اقدام را حرکتی توهین آمیز به نماد کشور روسیه می داند و نهایت اعتراض خود را به آمریکا اعلام می کند. برخی از قدرت های سیاسی در آمریکا عمدا به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند.

پس از وقوع این دو حادثه، سفارت روسیه در واشنگتن بیانیه‌ای اعتراض آمیز منتشر کرد و در آن آورد: روسیه اعتراض خود را به بی حرمتی صورت گرفته برای مقامات آمریکایی ارسال کرده است. این یک اقدام غیردوستانه از جانب مقامات آمریکایی تلقی می شود و مسکو از واشنگتن می خواهد هرچه سریع تر پرچم روسیه را به جای خود بازگرداند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در این باره به اسپوتنیک گفته است پرچم روسیه با احترام کامل از ساختمان هیئت تجاری این کشور پایین آورده شد و در مورد ماجرای سان فرانسیسکو نیز حادثه زمانی اتفاق افتاد که ساختمان تعطیل بود.

انتهای پیام/ 131
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار