دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

عملیات ارتش و مقاومت اسلامی در حومه دمشق و دیرالزور/ ادامه نبرد تروریست‌ها در جبهه شمالی

تداوم عملیات‌های موفقیت‌آمیز ارتش و مقاومت اسلامی در حومه دمشق و شرق سوریه و ادامه درگیری گروهک‌های تروریستی تکفیری در استان حلب از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 12 ساعت اخیر است.
کد خبر: ۲۶۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ - 14November 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، عملیات نیروهای ارتش عربی سوریه و جنبش‌های مقاومت اسلامی علیه گروهک‌های تروریستی- تکفیری در اطراف پایتخت سوریه همچنان ادامه دارد.
 
در همین راستا نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی موفق به آزادسازی تپه «سواده» در غرب شهرک «کفرحور» در جنوب غرب پایتخت سوریه شدند. این عملیات در حالی انجام شد که تروریست‌های تکفیری مستقر در غوطه شرقی، منطقه «زبلطانی» در شهر دمشق را هدف شلیک دو گلوله خمپاره قرار دادند.
 
طی این عملیات، که نقض توافق مناطق کاهش تنش در استان دمشق محسوب می‌شود، تعدادی از شهروندان سوری مجروح شدند و به بعضی از اموال عمومی و خصوصی آسیب وارد شد.
 
در شرق سوریه نیز نیروی هوایی ارتش این کشور مواضع تروریست‌های وابسته به گروهک تکفیری داعش در حومه غربی شهر تازه آزادشده البوکمال را بمباران کردند.
 
ده‌ها تن از تروریست‌های داعش و فرماندهان آنان، مانند «ابومنذر چچنی»، «ابومحمد صافی» و «هانی ثلجی» طی این عملیات به هلاکت رسیدند؛ علاوه بر اینکه بسیاری از مواضع و تجهیزات آنان را منهدم کردند.
 
همزمان با این عملیات، نیروهای امنیتی سوریه توانستند یک انبار مخفی مهمات (اعم از اسلحه، موشک، مواد منفجره و...) متعلق به تروریست‌های تکفیری، که پیش از این در شهر حلب حضور داشتند، را در محله «زبدیه» در شرق این شهر کشف و ضبط کردند.  
 
این در حالی است که غرب استان حلب همچنان شاهد ادامه درگیری میان گروهک‌های تروریستی تکفیری با یکدیگر است. این درگیری‌ها بین «احرارالشام» و «حرکت نورالدین زنکی» با «جبهه النصره» و «هیأت تحریرالشام» در شهرک «کفرناها» در منطقه تحت اشغال تروریست‌ها در غرب استان حلب جریان دارد.
 
عملیات ارتش و مقاومت اسلامی در حومه دمشق و دیرالزور/ ادامه نبرد تروریست‌ها در جبهه شمالی 
طی این درگیری‌ها و بر اثر یک گلوله توپ به یکی از مساجد کفرناها، یک تن کشته و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند. حمله هیأت تحریرالشام زمانی به وقوع پیوست که برخی از افراد سرشناس طرفدار تروریست‌ها در جنوب استان حلب برای برقراری آتش‌بس و مصالحه میان تروریست‌های «حرکت» و «هیأت» راهی کفرناها شده بودند.
 
طرف‌های درگیر علاوه بر ادامه درگیری، راه‌های مواصلاتی میان شهرک‌ها و روستاهای همجوار با منطقه درگیری را به صورت یک‌جانبه بستند.
 
رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها همچنین اعلام کردند که «حرکت نورالدین زنکی» جنازه «ابوعبدالله العراقی» یکی از فرماندهان تحریرالشام و یکی دیگر از عناصر هیأت را برای تحویل به اعضای آن، در اختیار نیروهای موسوم به «دفاع شهری» قرار داد.
 
در زمینه تحولات بین‌المللی نیز وزارت امور خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، اقدامات ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا در سوریه را محکوم کرد و خواهان توقف عملیات این ائتلاف علیه شهروندان غیرنظامی سوری شد.
 
وزارت امور خارجه سوریه در این بیانیه تأکید کرد: «ائتلاف بین‌المللی ضد تروریسم در حالی پیروزی‌های ارتش سوریه [و هم‌پیمانان آن] را به نام خود منتشر می‌کند که جنایات جنگی بسیاری را علیه حقوق شهروندان و حاکمیت سوریه در دو استان رقه و دیرالزور انجام داده است.»
 
وزارت امور خارجه سوریه با توصیف سکوت کشورهای همجوار در مقابل اقدامات ائتلاف بین‌المللی به عنوان «مشارکت در جنایات ائتلاف»، از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای پایان دادن به نقض حاکمیت و حقوق ملت سوریه توسط ائتلاف بین‌المللی، دست به اقدام فوری بزند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها