بشار اسد: می‌خواستند سوریه و منطقه را قرن‌ها به عقب بازگردانند

رئیس جمهور سوریه هدف اصلی جنگ هفت ساله علیه این کشور را تلاش دشمنان برای بازگرداندن سوریه و منطقه، قرن‌ها به عقب دانست.
کد خبر: ۲۶۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ - 15November 2017
اسد: می‌خواستند سوریه و منطقه را قرن‌ها به عقب بازگردانندبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جریان ملاقات با شرکت کنندگان در سیمنار عربی مقابله با ائتلاف واپس‌گرای آمریکایی – صهیونیستی – عربی و حمایت از مقاومت فلسطین «به تلاش‌های دشمنان برای تقسیم کشورهای منطقه براساس رویکردهای نژادی» اشاره و تاکید کرد: سیاست برخی کشورهای عربی- از طریق خدمت به طرح‌های خارجی و تسهیل بخشیدن به تجاوزگری علیه یک کشورعربی دیگر- علیه منافع ملت‌های عرب عمل کرده است.

وی بر لزوم «مقابله با شبیخون فرهنگی و فکری علیه ملت‌های عرب» تاکید کرد و گفت: هدف اصلی جنگ هفت ساله علیه سوریه این بود که این کشور و منطقه را قرن‌ها به عقب بازگردانند. آنها به دنبال این اهدف از طریق ضربه زدن به حس ملی‌گرایی و تعلق داشتن به این منطقه و قرار دادن اعراب در برابر دو گزینه - دست برداشتن از هویت خود و افتادن در آغوش بیگانه یا حرکت در مسیر تفکر افراط‌گرایی و تبدیل جوامع عربی به جوامع درگیر با یکدیگر- بودند.

بشار اسد گفت: این جنگ با وجود ویرانی زیادی که برای سوریه به بار آورد؛ اما در ایمان ملت سوریه مبنی بر حتمی و قطعی بودن پیروزی بر تروریسم – در سایه جانفشانی‌های ارتش سوریه و حمایت مردمی از این ارتش- خللی وارد نکرد.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها