سیددانیال معین‌آل‌داوود در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مخاطب‌شناسی نادرست رسانه، یک سوی کمرنگ شدن روحیه ایثار و شهادت است

مجری اخبار سیما گفت: رسانه‌ها با مخاطب‌شناسی درست می‌توانند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.
کد خبر: ۲۶۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ - 02December 2017
مخاطب شناسی نادرست رسانه، باعث کمرنگ شدن روحیه ایثار و شهادت می‌شود

سید دانیال معین آل داوود مجری اخبار سیما در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس اظهار داشت: مخاطب رسانه ها، گروه های سنی مختلف و متفاوتی هستند. یکسری از افراد از فرهنگ ایثار و شهادت اطلاعاتی دارند چون در دوران دفاع مقدس حضور داشتند. این افراد در جنگ حضور داشتند و یا سن‌شان به گونه‌ای بوده است که می‌توانند فرهنگ ایثار و شهادت را درک کنند.

وی در ادامه گفت: اما یکسری از مخاطب‌ها که کودکان، نوجوانان و یا جوانان هستند شاید اطلاعاتی از فرهنگ ایثار و شهادت نداشته باشند و یا تحت تاثیر برخی رسانه‌های معاند قرار گیرند و برداشت درستی از فرهنگ شهادت پیدا نکنند.

معین آل داود تصریح کرد: گاهی شایعاتی مثل این که مدافعان حرم پول می‌گیرند در این فضای ناشی از عدم شناخت پا می‌گیرد در صورتی که این تلنگر به نوجوانان و یا جوانان لازم است زده شود که شما حاضری چقدر پول بگیری تا یک انگشت دستتان را قطع کنند؟ یا جان شما را بگیرند؟ قطعا این تلنگر کافی است که فرد بگوید، مگر من جانم را از سر راه آورده‌ام که بخواهم در قبال پول از دستش بدهم.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی رسانه‌ها خاطر نشان کرد: بعضی اوقات رسانه‌ها اشتباه عمل می‌کنند در صورتی که رسانه‌ها با مخاطب شناسی درست می توانند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ شهادت داشته باشند. مثلا می‌آیند مطالبی که مناسب یک فرد 30 ساله است را به کودک شش ساله تحمیل می‌کنند که اصلا مناسب این گروه سنی نیست. ما باید مخاطب شناسی درستی انجام دهیم و بدانیم آن رسانه چه افرادی را زیر پوشش خود قرار داده است و براساس آن، مطالب مفید برای آن گروه سنی را ارائه و انتقال دهیم.

این مجری اخبار سیما در پایان افزود: اگر نتوانیم این تناسب را برقرار کنیم شاید نتیجه عکس در قبال افرادی که رسانه ما را رصد می‌کنند دریافت کنیم.

انتهای پیام/ 115

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار