حزب وحدت اسلامی:

انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، تحریک آمیز و خلاف قوانین بین المللی است

حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان با صدور اعلامیه ای، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس را تحریک آمیز و خلاف قوانین و مقررات بین المللی دانست.
کد خبر: ۲۶۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸ - 07December 2017
انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، تحریک آمیز و خلاف قوانین بین المللی است
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان با صدور اعلامیه ای، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس را تحریک آمیز و خلاف قوانین و مقررات بین المللی دانست.

در این اعلامیه همچنین آمده است که حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان این اقدام خلاف اصول و موازین بین الملل و منافی معیارهای انسانى که علیه حقوق بشری یک و نیم میلیارد مسلمان جهان صورت گرفته است را تقبیح می کند.

بیانیه این حزب افزوده است: در شرایطی که گروه های تکفیری به هر بهانه در صدد آشوب و اغتشاش است، این اقدام آمریکا سبب تشدید خشونت های بیشتر در خاورمیانه می شود.  حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان تاسیس دولت مستقل فلسطینى با مركزيت بيت المقدس و تامین حقوق فلسطینی ها را یگانه راه حل بحران فلسطین دانسته و بر رعایت موازین بین المللی در مورد سرنوشت بیت المقدس تاکید می کند.

حکومت افغانستان نیز در بیانیه ای گفته است که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسراییل، احساسات مسلمانان جهان را جریحه دار ساخته و در این خصوص قبلاً از مجراهای دیپلماتیک نگرانی عمیق خود را با رهبری آمریکا در میان گذاشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار