یادداشت/ رحیم محمدی

تکرار سناریوی براندازی نظام سوریه در ایران

آغاز اغتشاش از شهر‌های کوچک شیوه‌ای است که قبلا در سوریه تجربه شده بود و تا حدود زیادی هم برای طراحان آن نتیجه‌هایی را به همراه داشت؛ لذا برای تکرار آن تجربه، اغتشاش‌ها را در شهر‌های کوچک کشورمان کلید زدند.
کد خبر: ۲۷۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ - 03January 2018
تکرار سناریوی براندازی نظام سوریه در ایرانگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس ـ رحیم محمدی؛ سال ۸۸ زمانی‌که عده‌ای به بهانه تقلب در انتخابات اعتراض‌هایی را در سطح خیابان‌های تهران ترتیب دادند، دشمنان نظام و ملت نیز با موج‌سواری بر این اعتراضات اقدام به تخریب اموال عمومی و خصوصی و نیز تعرض به جان افراد کردند؛ اما بواسطه هوشیاری مردم و اینکه ایران فقط تهران نیست، علی‌رغم اینکه اقدامات خشونت آمیز آن‌ها هشت ماه به طول انجامید، نتیجه‌ای برای آن‌ها در پی نداشت.
 
از این رو با تجربه‌ای که از اقدام نافرجام براندازی نظام در سال ۸۸ به دست آوردند این بار از شیوه دیگری استفاده کردند و آن اینکه اقدامات خشونت‌آمیز را ابتدا از شهر‌های کوچک آغاز کنند و بعد به تدریج آن را به شهر‌های بزرگ تعمیم دهند.

این شیوه‌ای بود که دشمنان انقلاب اسلامی آن را در کشور‌های دیگری همچون سوریه امتحان کرده بودند و نتیجه مورد نظر خود را هم تا حدودی به دست آورده بودند؛ لذا دشمنان با این پیشینه بر آن شدند تا بار دیگر با استفاده از چنین شیوه‌ای شانس خود را امتحان کنند.

به همین خاطر با بهره‌مندی از افرادی که برای چنین مواقعی آموزش‌هایی را دیده‌اند، اقدامات تخریبی خود را آغاز کردند که نمونه‌های آن را در برخی از شهر‌های کوچک در استان‌های خوزستان، اصفهان، لرستان و ... مشاهده کردیم؛ البته افرادی که در این شهر‌ها اغتشاش‌ها را رهبری می‌کنند و دست به تخریب اموال عمومی و خصوصی می‌زدند، کسانی هستند که بومی این شهر‌ها نیستند؛ دلیل این‌که از افراد غیر بومی استفاده می‌کنند برای این است که یا شناسایی آن‌ها ممکن نباشد و یا حداقل این شناسایی با تاخیر صورت گیرد.

تمامی اقدامات اغتشاش‌گران نشان می‌دهد که دشمن برای براندازی این نظام همواره نقشه‌های متعددی را در ذهن طراحان خود می‌پروراند تا بلکه بتوانند بار دیگر ملت ما را در استثمار خود قرار دهند درحالی‌که آن‌ها هنوز متوجه نشدند، ملت ایران به لحاظ درک موقعیت‌ها و دشمنی‌های دشمنان با دیگر ملت‌ها متفاوت هستند.

اگر چه آن‌ها توانستند با استفاده از این شیوه در سوریه، دولت این کشور را تا مرز سقوط بکشانند؛ اما ملت ما در طول این چهار دهه نشان دادند که در بزنگاه‌ها پشتیبان نظام هستند و برای حفظ انقلاب اسلامی از بذل جان و مال خود نیز دریغ ندارند.

از سوی دیگر دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در اغتشاش‌های اخیر بر آن شدند تا با استفاده از فضای مجازی، تنور این اغتشاش‌گری‌ها را گرم نگاه دارند که از جمله این اقدامات می‌توان به ساختن هشتک «تظاهرات سراسری» اشاره کرد؛ بیش از ۷۰ درصد افرادی که این هشتک را داغ کردند افرادی هستند که در کشور‌های عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی، انگلستان، آمریکا و کانادا زندگی می‌کنند.
 
ملت همیشه در صحنه ما باید هوشیار باشند؛‌ چرا که دشمنی دشمنان با آنها هر روز رنگ و لعاب جدیدی به خود می‌گیرد و باید هر روز در برابر امتحان‌های سخت‌تری خود را بیازماید.

انتهای پیام/ ۲۳۱
نظر شما
پربیننده ها