ستارگان مسیح در کهکشان دفاع مقدس (۳)؛

از خاک‌های «حاج عمران» تا خداحافظی در کلیسای «تارگمانچاتس»

شهید «یوریک سرداریان ست» ششم شهریورماه برای آخرین‌بار به خطوط مقدم در منطقه «حاج عمران» رفت و سه روز بعد در حالی که نگهبانی منطقه را انجام می‌داد، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و از کلیسای «تارگمانچاتس» راهی بهشت ابدی شد.
کد خبر: ۲۷۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹ - 04January 2018

از خاک های حاج عمران تا خداحافظی در کلیسای تارگمانچاتسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، با حمله دشمن متجاوز به خاک میهن، تمامی اقشار از مرد و زن گرفته تا پیر و جوان، رسالت خود را بر این دیدند که همچون سدی استوار در مقابل تجاوز دشمن بایستند.

زنان غیور، شوهران، پدران و برادران‌شان را راهی جبهه‌ها کرده و خود نیز با ایمانی محکم در ستادهای پشتبانی عزم و اراده‌شان را به رخ دشمنان کشیدند.

آهنگ تیر و ترکش و خمپاره در شهرهای مختلف شنیده می‌شد، دیگر فرقی نمی‌کرد که پیرو کدامین مذهب هستی و از کدامین کتاب آسمانی پیروی می‌کنی.

جنگ  که آغاز شد سراسر کشور آهنگ مقاومت را یک‌صدا باهم فریاد زدند و فرزندان مریم مقدس نیز همچون برادران مسلمان‌شان بندهای پوتین‌های‌ خود را محکم بستند تا به دشمن متجاوز اثبات کنند که تصاحب حتی یک وجب آب و خاک‌شان خوابی عبث و بی‌تعبیر است.

آن‌ها نیز کلاشینکف‌های‌شان را بر دوش انداخته و خود را به خط‌های مقدم رساندند و همچون «همت‌»ها و «هادی»ها جاودانگی در آسمان‌ها را برای خود رقم زدند.

امروز بیش از ۳۰ سال از آن روز‌ها می‌گذرد و فرزندان مریم مقدس همچون دیگر شهدا در کهشان دفاع مقدس می‌درخشند.

شهید «یوریک سرداریان ست» هشتمین فرزند خانواده روستایی 11 نفره «آکساندر» و «تارلان» بود که در شانزدهم مهرماه سال  1343 در روستای «کلاوه» دیده به جهان گشود.

چهار سال از دوران ابتدایی را در محل تولد خویش که شهرستان اراک بود سپری کرد و بعد از آن به اتفاق شش برادر و دوخواهر خود به تهران نقل مکان کردند.

دروس کلاس پنجم دبستان را در مدرسه ارامنه «نائیری» تهران به اتمام رساند و پس از دوران راهنمایی ترک تحصیل کرد و در کارگاه دینام پیچی در خیابان سعدی به آموختن حرفه روی آورد.

این شهید والامقام نزدیک به 20 ماه از 22 ماه خدمت سربازی را در جبهه‌ها حضور داشت و در ششم شهریورماه برای آخرین‌بار به خطوط مقدم در منطقه «حاج عمران» بازگشت و سه روز بعد در حالی که نگهبانی منطقه را انجام می‌داد با اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

پیکر پاک و مطهر یوریک پس از انجام مراسم مخصوص مذهبی در کلیسای «تارگمانچاتس مقدس» با حضور جمعیت زیادی از ارامنه تهران، نمایندگان مجلس، نهادهای لشکری و کشوری در گورستان ارامنه به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار