همایش مدیران بنیاد حفظ آثار-2/ امیر فهمیده قاسم‌زاده خبر داد؛

مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با امام خامنه‌ای دیدار می‌کنند

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور امروز با فرمانده معظم کل قوا دیدار می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ - 07January 2018

مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با امام خامنه‌ای دیدار می‌کنندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم ستاد محمد فهمیده قاسم‌زاده جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور که از امروز صبح در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شد، اظهار داشت: مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور امروز با فرمانده معظم کل قوا دیدار خواهند کرد.

وی همچنین گفت: این همایش هر ساله در آستانه سالروز عملیات کربلای پنج برگزار می‌شود. عملیات کربلای پنج نمایش اقتدار ایران بود.

امیر فهمیده تصریح کرد: بررسی عملکرد و اهداف بنیاد و برنامه‌های معاونت‌ها، سازمان‌ها و ادارات کل در آینده از اهداف برگزاری این همایش است.

وی ادامه داد: در سال گذشته و سال‌جاری موفقیت‌های بسیار خوبی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشتیم و در ماه آینده نیز شاهد افتتاح 10 مرکز فرهنگی دفاع مقدس به طور همزمان خواهیم بود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین عنوان کرد: در فعالیت‌های بنیاد باید بر دو موضوع عدم فراموشی و عدم تحریف دفاع مقدس توجه داشت. روز پیروزی دفاع مقدس، وحدت، ولایت‌مداری، ایمان و ایثار بود که این شاخصه‌ها باید سرلوحه کارهای ما قرار بگیرد. همچنین اخلاصی که در دفاع مقدس وجود داشت باید در کارها باشد.

وی بیان داشت: ما دو سند بالادستی یعنی اساسنامه و سند راهبردی در بنیاد داریم که باید دائم آن را مطالعه کنیم و در مسیر تحقق این اسناد گام برداریم.

حفظ اسناد و مدارک دفاع مقدس، توسعه کمی و کیفی راهیان نور و افزایش دامنه تاثیرگذاری آن، تولید آثار هنری، توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، تقویت مشارکت نهادهای مردم نهاد در موضوع دفاع مقدس و مشارکت پیشکسوتان جهاد و مقاومت از دیگر مواردی بود که مورد تاکید امیر فهمیده قرار گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با سازمان‌ها و نهادهای دولتی، نیروهای مسلح و مردم ارتباط دارد که بنا بر اهداف و تدابیر باید تلاش حداکثری صورت بگیرد تا مشارکت مردم و دستگاه‌های دولتی افزایش یابد.

امیر فهمیده با اشاره به تاکید سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر تجهیز مراکز فرهنگی دفاع مقدس در سراسر کشور، گفت: ایشان که ریاست هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را بر عهده دارند، در بحث محتوایی موزه، تاکید بر توجه به موضوعات «انقلاب اسلامی»، «نقش یگان‌های رزمی تهران در دفاع مقدس» و «نقش مدافعان حرم و ایران در تامین امنیت غرب آسیا» داشتند که برخی از این موضوعات در مراکز فرهنگی دفاع مقدس در سراسر کشور مورد توجه قرار گیرد. موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مراکز فرهنگی دفاع مقدس به فرموده سردار سرلشکر باقری باید محلی برای گردهم آمدن پیشکسوتان دوران دفاع مقدس باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد موزه مجازی دفاع مقدس نیز مورد تاکید رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که باید هر چه زودتر عملیاتی شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان به مدیران این بنیاد توصیه کرد که از ظرفیت جوانان و نوآوری و خلاقیت آنان در پیشبرد امور استفاده شود و به ظرفیت جامعه نخبگانی و نهادهای مردمی نیز توجه شود.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها