همایش مدیران بنیاد حفظ آثار-3/ سردار علاماتی مطرح کرد؛

عملیاتی شدن کتابخانه دیجیتالی دفاع مقدس/ ساماندهی اسناد دفاع مقدس منطبق بر استانداردهای بین‌المللی است

رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: قالبی که در سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته است، منطبق بر استانداردهای ملی و بین‌المللی است و نیروها نیز در این رابطه آموزش دیده‌اند.
کد خبر: ۲۷۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ - 07January 2018

عملیاتی شدن کتابخانه دیجیتالی دفاع مقدس/ ساماندهی اسناد دفاع مقدس منطبق بر استانداردهای بین‌المللی استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار غلامرضا علاماتی رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز آغاز شد، اظهار داشت: اسناد پلی از گذشته به آینده هستند و پردازش آن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است تا مورد استفاده محققین و پژوهشگران قرار بگیرد.

وی افزود: در سند راهبردی بنیاد، مرجعیت در بحث اسناد و مدارک دفاع مقدس طی برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

سردار علاماتی گفت: در اسفند‌ماه سال گذشته آیین‌نامه حفظ و نگهداری اسناد و مدارک دفاع مقدس به تصویب رسید و در مرکز اجرا قرار گرفت. در استان‌ها نیز باید کمیته‌ای برای همگرایی سازمان‌های دولتی و نیروهای مسلح در این راستا تشکیل شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی اسناد موضوع مهمی است که امروزه اشکال جدیدی از ساماندهی وجود دارد، عنوان داشت: قالبی که در سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته است، منطبق بر استانداردهای ملی و بین‌المللی است و نیروها نیز در این رابطه آموزش دیده‌اند.

سردار علاماتی تصریح کرد: اسناد دیداری و شنیداری هستند که باید ثبت شوند. اکنون در حال ایجاد سامانه‌ای متمرکز برای جمع‌آوری و دسترسی به اسناد و بهره برداری از آن هستیم.

وی در خصوص موضوع تاریخ شفاهی نیز بیان داشت: متاسفانه تمامی اقداماتی که در موضوع انجام مصاحبه، پیاده سازی و تدوین و چاپ متون انجام شده است، شامل نیم درصد رزمندگان دفاع مقدس است.

رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بیان داشت: کتابخانه دیجیتالی دفاع مقدس نیز قرار است در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عملیاتی شود. اکنون 21 هزار عنوان با موضوع دفاع مقدس داریم که باید با حفظ مالکیت معنوی اثر، بخشی از آن کتاب‌ها در این کتابخانه بارگذاری شوند که این کار نیازمند همکاری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها