۶ کشته در حمله هوایی آمریکا به غیرنظامیان افغان

سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه تلفات نیرو‌های خارجی و افغان در حمله به مواضع طالبان در ننگرهار نیرو‌های آمریکایی اهداف غیر نظامی در این ولایت را هدف قرار دادند.
کد خبر: ۲۷۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱ - 11January 2018

۶ کشته در حمله هوایی آمریکا به غیرنظامیان افغانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی و افغان شب گذشته به مواضع این گروه در شهرستان «خوگیانی» ولایت ننگرهار حمله کردند.

وی افزود: این درگیری در منطقه «سورداگ» شهرستان خوگیانی رخ داد که در نتیجه آتش متقابل طالبان، دستکم ۱۳ نظامی افغان کشته شدند.

مجاهد تاکید کرد: نیرو‌های آمریکایی و افغان پس از حمله ناکام به مواضع این گروه عقب نشینی کردند و اهداف غیرنظامی در این منطقه را هدف حملات هوایی قرار دادند.

به گفته سخنگوی طالبان در حملات هوایی آمریکا در این منطقه دستکم شش غیرنظامی افغان کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این درگیری هشت نفر از طالبان از طالبان نیز کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

سخنگوی طالبان مدعی شد نیرو‌های آمریکایی و افغان همواره پس از شکست در برابر این گروه با هدف قرار دادن غیرنظامیان اقدامات تلافی جویانه انجام می‌دهند.

با این حال، فرماندهی نیرو‌های آمریکایی و ناتو در افغانستان همواره کشته شدن غیرنظامیان افغان در حملات هوایی این کشور را انکار کرده است و مقامات افغان نیز در بسیاری از موارد دست به پنهانکاری می‌زنند.

از سوی دیگر، سال گذشته میلادی به دلیل تشدید حملات هوایی آمریکا و فعالیت گروه تروریستی داعش به خونین‌ترین سال برای غیرنظامیان افغان تبدیل شد که در ۱۶ سال گذشته سابقه نداشته است.

پیش از این سازمان دیده‌بان حقوق بشر بین‌الملل از کشتار غیرنظامیان افغان در حملات هوایی آمریکا در افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

 انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها