سرلشکر فیروزآبادی:

امواج مردم در مقابله با فتنه اخیر تفسیر سوره «نصر» بود/ شهادت علم‌الهدی و یارانش همانند شهادت امام حسین (ع) و یارانش بود

رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح گفت: این امواجی که از ۹ دی تا ۱۹ دی امسال علیه فتنه در کشور به‌وجود آمد، تفسیر سوره مبارکه «نصر» بود.
کد خبر: ۲۷۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳ - 11January 2018

امواج مردم در مقابله با فتنه اخیر تفسیر سوره «نصر» بود/ شهادت علم‌الهدی و یارانش همانند شهادت امام حسین (ع) و یارانش بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم سی و هفتمین سالگرد شهدای هویزه و هفتمین سالگرد مرحوم حاج «سید علی علم‌الهدی» امشب (پنج‌شنبه) با حضور سردار سرلشکر «محمدحسن فیروزآبادی» رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح، حضرت آیت‌الله «سید محمدعلی موسوی جزایری» امام جمعه اهواز، رزمندگان، ایثارگران و عموم مردم در مسجد امام خمینی (ره) شهرک شهید محلاتی تهران برگزار شد.

سرلشکر فیروزآبادی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به فتنه اخیر دشمن اظهار داشت: دی‌ماه امسال دشمن سعی کرد مسائلی را در کشور به‌وجود بیاورد، اما همه ملت در هرکجای کشور و با هر لهجه‌ای به میدان آمدند و فریاد زدند: «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست».

وی با بیان این‌که آن‌چه در دی‌ماه ۹۶ در کشور اتفاق افتاد باید برای ما آموزنده باشد، افزود: این امواجی که از ۹ دی تا ۱۹ دی امسال علیه فتنه در کشور به‌وجود آمد، تفسیر سوره مبارکه «نصر» بود.سرلشکر فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خو با بیان این‌که مرحوم «سید علی علم‌الهدی» بسیار دغدغه مقام معظم رهبری را در کار خود داشت، گفت: دلبستگی ایشان به رهبر انقلاب بی‌نظیر بود.

رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح با بیان این‌که اگر بخواهیم خانواده علم‌الهدی را بشناسیم باید پدر و مادر این خانواده را بشناسیم، اظهار داشت: پدر شهید علم‌الهدی در نجف تحصیل کرد و از چند مجتهد اجازه اجتهاد گرفت تا این‌که به اهواز آمد و در مسجد «جزایری» به خدمت به مردم پرداخت.

وی با بیان این‌که مادر شهید علم‌الهدی شخصی عمیقا انقلابی بود، افزود: زمانی که شاه حضرت امام خمینی (ره) را به ترکیه تبعید کرد، وی نامه‌ای به شاه می‌نویسد و می‌نویسد «اگر مسلمان هستی چرا مرجع تقلید شیعیان را تبعید کردی؟ اگر مسلمان نیستی، بگو تا ما تکلیف خودمان را با تو بدانیم».

رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح با بیان این‌که شهید «محمدحسین علم‌الهدی» از دوران کودکی به فراگرفتن علوم قرآن و نهج‌البلاغه می‌پرداخت، گفت: وی یک نیروی انقلابی بود که عطش فوق‌العاده‌ای نسبت به تبلیغ اسلام و مبارزات انقلابی داشت و کوچک‌ترین زندانی سیاسی در اهواز بود.وی ادامه داد: رژیم شاه محمدحسین علم‌الهدی را به زندان کودکان برد اما بعد از مدتی کودکان زندانی را هم کم‌کم سربه‌راه کرد و آن‌ها را قرآن‌خوان کرد که رژیم شاه از ترسش وی را به زندان ساواک منتقل کرد.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به اقدامات انقلابی شهید علم‌الهدی بیان داشت: یک‌بار محمدحسین علم‌الهدی با چند تن از دوستانش یک سیرک که اقدام به ترویج فساد و فحشا می‌کرد را آتش زدند.وی افزود: زمانی که جنگ آغاز شد، محمدحسین علم‌الهدی دانشگاه را رها کرد و به اهواز آمد و در کارهای سازماندهی جنگ مشغول به خدمت شد.

رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به عملیات آزادسازی سوسنگرد و خیانت‌های بنی‌صدر، گفت: تعداد زیادی از رزمندگان ما در سوسنگرد در محاصره دشمن بودند و محمدحسین علم‌الهدی هم جزو این محاصره‌شدگان بود.

وی همچنین به نحوه شهادت شهید علم‌الهدی اشاره کرد و اظهار داشت: آن‌چه در هویزه اتفاق افتاد فردای عملیات «نصر» بود که پس از خالی کردن دل دشمن علم‌الهدی و همرزمانش تصمیم می‌گیرند مجددا به عراقی‌ها حمله کنند و درس کوبنده‌ای به آن‌ها بدهند.

سرلشکر فیروزآبادی نحوه شهادت شهید علم‌الهدی و همرزمانش را همانند شهادت امام حسین (ع) و یارانش دانست و گفت: همانند زمان امام حسین (ع) کسانی بودند که به علم‌الهدی گفتند که نروید، اما آن‌ها رفتند و پس از جنگ نمایان با سه لشکر زرهی عراق به شهادت رسیدند و تانک‌های عراقی از روی پیکر پاکشان رد شدند.

خاطرنشان می‌شود، این مراسم با شعرخوانی «صابر خراسانی» و قرائت دعای کمیل توسط یادگار دوران دفاع مقدس حاج «صادق آهنگران» همراه بود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها