مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

زوایای ناشناخته و زیبای «دفاع مقدس» در قالب هنر تبیین شود

«سیدموسی حسینی کاشانی» گفت: جشنواره «هشت نوشت» با محوریت دفاع مقدس برگزار شده، ولی این حماسه هنوز زوایای ناشناخته بسیاری دارد که تا سال‌های متمادی باید در مورد آن کار شود.
کد خبر: ۲۷۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ - 12January 2018

به گزارش دفاع پرس از قم، «سید موسی حسینی کاشانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی دفاع مقدس با موضوع «هشت نوشت» که در سالن همایش‌های تالار مرکزی شهر برگزار شد، اظهار داشت: اگر رشادت‌های شهدای دفاع مقدس نبود آرامش و امنیت امروز نیز وجود نداشت.

وی افزود: جشنواره هشت نوشت با محوریت دفاع مقدس برگزار شده، ولی این واقعه و این معدن و گنجینه هنوز زوایای ناشناخته بسیاری دارد که باید سالیان طولانی آن‌ها را مورد بررسی قرار داد، زیرا هیچ زمانی زیبایی‌های آن به اتمام نمی‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه فیلم‌هایی که در راستای زندگی نامه شهدا نوشته شده است از تاثیرگذاری بسیاری برخوردار است، مطرح کرد: هنر می‌تواند جایگاه خاصی برای نشان دادن زوایای پنهان دفاع مقدس داشته باشد و ما معتقدیم که فیلم تاثیر زیادی در معرفی دوران دفاع مقدس داشته و خواهد داشت و برخی فیلم‌ها مانند روز سوم و شوق پرواز توانست تاثیر خود را بگذارد.

وی ادامه داد: زمانی که پیشنهاد طرح فیلمنامه‌نویسی دفاع مقدس ارائه شد و فراخوان آن انجام شد هیچ فردی فکر نمی‌کرد که با استقبال پرشور مردم همراه شود و به صورت ملی بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

عضو شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه مدیران باید از هنرمندان حمایت کنند تا آثار با کیفیت مطلوب‌تری آماده شود، خاطرنشان کرد: استان قم همیشه حرف‌های زیادی در زمینه هنر برای گفتن داشته و توانسته سرآمد باشد و کار‌های بزرگی را دنبال کند.

وی ابراز امیدواری کرد: مسئولان با تمام ظرفیت از علاقه مندانی که با عشق و علاقه در راه فیلمنامه نوسی دفاع مقدس قدم گذاشته اند، حمایت نمایند تا هنرمندان بتوانند تولیدات خوبی در این راستا داشته باشند که به طور حتم تولیدات خوب می‌تواند نتیجه بخش و اثربخش باشد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار