فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ادامه همکاری‌های ایران با سازمان انرژی اتمی در گرو حفظ برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ادامه همکاری‌های قبلی ایران با سازمان انرژی اتمی در گرو حفظ برجام است.
کد خبر: ۲۷۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ - 12January 2018

ادامه همکاری‌های ایران با سازمان انرژی اتمی در گرو حفظ برجام است«حشمت الله فلاحت پیشه» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس با اشاره به پیام موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه برجام برای امنیت اروپا مهم است، اظهار داشت: کشورهای عضو قرارداد بین المللی برجام، همه بر حفظ این قرارداد نقطه‌نظر مشترک دارند و منافع ملی خود را در به نتیجه رساندن برجام می‌دانند.

این نماینده خانه ملت با توجه به پایبندی ایران به تمام بندهای قرارداد برجام افزود: ترامپ از همان ابتدای روی کار آمدنش تلاش کرده تا به بهانه‌های مختلف از برجام خارج شود، اما دلیل منطقی برای این تصمیم خود ندارد. رئیس جمهور آمریکا در حالی مدعی عدم پایبندی ایران به برجام بوده که بارها سازمان ملل وفای به عهد کشور ما را تایید کرده است.

وی با اشاره اینکه اگر ترامپ نقض برجام کند و یا خدشه‌ای به آن وارد کند، ایران پاسخ قاطع به رئیس جمهور آمریکا خواهد داد، خاطرنشان کرد: ما آمادگی این را داریم که در صورت هرگونه اقدام ضد برجامی ترامپ، راکتورهای در حال تعلیق خود را به حالت اولیه برگردانیم و با سرعت بالاتری شروع به غنی‌سازی کنیم.

فلاحت پیشه تصریح کرد: اگر ترامپ به تعهدات خود عمل نکند، آمریکا نباید این انتظار را داشته باشد که ما با سازمان انرژی اتمی همکاری‌های قبل را به خوبی ادامه دهیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها