سردار رادان در نشست خبری:

معماری ناجای آینده در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی است

رییس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با بیان اینکه کار مطالعات معماری ناجای آینده از سال 94 آغاز شده است، گفت: معماری ناجای آینده در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی است.
کد خبر: ۲۷۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ - 13January 2018

معماری ناجای آینده در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «احمدرضا رادان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا در نشست خبری اولین همایش «ناجا و تمدن نوین اسلامی» اظهار داشت: مرکز مطالعات راهبردی ناجا در سال 94 با فرمان مقام معظم رهبری در جهت اجرای ماموریت‌های پیش روی نیروی انتظامی، راه‌اندازی شد.

وی افزود: مرکز مطالعات راهبردی ناجا در بین نیروهای مسلح جزو جوانترین مراکز مطالعات راهبردی است که امروز به همت مسئولان و کارکنان به یکی از فعالترین مراکز در نیروهای مسلح تبدیل شده است.

سردار رادان خاطرنشان کرد: به غیر از ماموریت‌های متداول و رایج سازمان، کار ویژه و مهمی را در دستور کار قرار داده‌ایم که در رابطه با معماری ناجای آینده است و اینکه پلیس باید با چه رویکردی ماموریت خود را در معماری ناجای آینده انجام دهد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا بیان داشت: مقام معظم رهبری مراحل تکاملی انقلاب اسلامی را در 5 مرحله تبیین فرمودند؛ اول انقلاب اسلامی، دوم نظام اسلامی، سوم دولت اسلامی، چهارم کشور یا جامعه اسلامی و پنجم تمدن نوین اسلامی که ما نیز برای اینکه بتوانیم معماری ناجای آینده را تبیین کنیم باید افق آینده را بشناسیم و به مولفه‌هایش پی‌ببریم تا گذر از مراحل مختلف را تعریف کنیم؛ از این رو رویکرد خودمان در حوزه معماری ناجای آینده را تعریف و از سال 94 کار مطالعات را در این رابطه با کمک اندیشمندان و نخبگان آغاز کردیم.

وی توسعه مفهومی و گسترش ادبیات راهبردی، گفتمان‌سازی تمدن نوین اسلامی، بسترسازی نظری برای معماری ناجای آینده، بهره‌گیری از دیدگاه‌های علمی صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی و ایجاد شبکه نخبگانی را از اهداف برگزاری این همایش دانست.

سردار رادان ادامه داد: این همایش در سه محور کلی «مبانی نظری و رویکردهای ناجا و تمدن نوین اسلامی»، «تمدن نوین اسلامی در اندیشه انقلاب اسلامی»، «ناجا و رویکرد تمدنی؛ چالش‌ها، راهبردها و الزامات» برگزار می‌شود که مقالات این همایش نیز در این محورها ارائه شده است. خوشبختانه تاکنون در این رابطه 40 مرکز علمی نیز کار تحقیقاتی را آغاز کرده و با ما همکاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما اندیشمندانی را پیدا کردیم که وجودشان در جامعه مایه برکت است و اطلاعات و تحقیقاتشان ذخایری است که می‌تواند در معماری آینده ناجا اثرگذار باشد.

 رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا در ادامه به آثار و مقالات علمی ارائه شده به این همایش اشاره کرد و گفت: تاکنون  360 چکیده و 200 مقاله به همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی ارائه شده است.

سردار رادان خاطرنشان کرد: در معماری آینده ناجا در نظر داریم تا مامور و معذور را به مامور و مسئول و در نهایت به مجاهد مسئول تبدیل کنیم. چرا که مجاهد مسئول در حوزه‌های ماموریتی مختلف مهندسی شده عمل می‌کند و طبق نیاز، انتظارات و مسئولیت خود عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه این همایش چهارشنبه 27 دی در مجتمع غدیر دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار می‌شود، افزود: نیروی انتظامی غیر از ماموریت‌های ذاتی دارای دو ماموریت مفهومی نیز می‌باشد که از آن جمله حفظ دستاوردهای انقلاب و صیانت از سازمان نیروی انتظامی می‌باشد. لذا حفظ سازمان نیروی انتظامی لازمه‌اش داشتن رویکرد معماری ناجای آینده و وجود مجاهد مسئول است.

 انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار