سردار مهری:

نقشه راهی برای کاهش تصادفات رانندگی در حال تدوین است

رییس پلیس راهور ناجا گفت: نقشه راهی برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در حال تدوین است.
کد خبر: ۲۷۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ - 13January 2018

نقشه راهی برای کاهش تصادفات رانندگی در حال تدوین استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «تقی مهری» رییس پلیس راهور ناجا در جمع اعضای کمیسیون تحول راه و راهور سمنان در سالن فجر ستاد فرماندهی انتظامی استان تاکید کرد: موضوع تصادف و سوانح رانندگی یکی از مسائل مهم امروز دنیا به شمار می‌آید.

سردار مهری گفت: برابر آمار جهانی، سالانه بیش از یک میلیون و 250 هزار نفر در تصادفات کشورهای مختلف دنیا کشته می‌شوند.

وی با اشاره به مجروح شدن 55 میلیون نفر به همین علت در جهان، این آمار را قابل توجه خواند و افزود: سال‌های 2010 تا 2020 دهه اقدام و عمل برای کشورها انتخاب شده که همه کشورهای دنیا این را پذیرفته‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: شمار جان‌باختگان سوانح رانندگی در کشور از 28 هزار نفر در سال 84 به 16 هزار نفر کاهش یافته است که این کاهش بسیار چشمگیر و قابل تقدیر است.

سردار مهری به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی با هدف ترویج فرهنگ رانندگی قانونمند اشاره و تصریح کرد: از همیاران پلیس می‌توان به عنوان یک طرح موفق، مثبت و نتیجه محور نام برد.

وی از رایزنی‌های مختلف برای وضع قوانین مرتبط با ایمنی و رفتار رانندگان در صحن مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: نقشه راهی برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در حال تدوین است.

سردار مهری انسان، راه و وسیله نقلیه را 3 عامل تاثیرگذار در تصادفات برشمرد و خاطرنشان کرد: امداد و نجات، همچنین قوانین و مقررات نیز جزو عوامل اصلی در این خصوص به شمار می‌آید.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه سخنانش از سمنان به عنوان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور نام برد و تصریح کرد: این استان پهناور، دارای محورهای مواصلاتی طولانی و از معابر اصلی تردد میلیون‌ها زائر علی بن موسی الرضا (ع) است.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های فرماندهی انتظامی استان در برقراری نظم و انضباط ترافیکی به کارگیری شده است از توجه ویژه و پیگیری‌های صورت گرفته در این راستا قدردانی کرد.

به گفته سردار مهری، سمنان جزو استان‌های برتر و الگوی کشوری در ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و جاده‌ها به شمار می‌آید.

وی با اشاره به سهم بالای واژگونی در سوانح فوتی در جاده‌های استان سمنان، توجه به اقدامات زیربنایی و بسترسازی لازم برای پیشگیری از واژگونی‌ها را خواستار شد.

اغتشاشات اخیر در برخی نقاط کشور موضوع دیگری بود که رئیس پلیس راهور ناجا به آن اشاره کرد و از آن به عنوان توطئه جهانی و اقدام به براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط بیگانگان یاد کرد.

سردار مهری به خویشتنداری و هوشمندی پلیس در مواجهه و برخورد با این فتنه اشاره و تاکید کرد: مدیریت خوب نیروی انتظامی در صحنه اغتشاشات، توطئه بیگانگان را نقش بر آب کرد.

وی به هماهنگی و حضور موثر سایر نیروها و دستگاه‌های امنیتی در این خصوص اشاره و تاکید کرد: مدیریت صحنه با نیروی انتظامی بود که خوشبختانه با تدابیر خوب فرماندهان و مسئولان ناجا، بساط فتنه‌گران برچیده شد.

در ابتدای این جلسه سردار «روح الامین قاسمی» فرمانده انتظامی استان سمنان عملکرد پلیس در برقراری نظم و امنیت عمومی و کاهش سوانح رانندگی در معابر شهری و جاده‌های این استان را تشریح کرد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار